436.87
4.38
404.47
+7
Եղանակը Երևանում
Հայ

ARTEZIANICA Armenia–ի հիմնադիր. ռիսկի և անորոշության պայմաններում իրենց հարմարավետ զգացող ձեռներեցների համար այս իրավիճակը դրայվ է ու մարտահրավեր

10:40
21 Մայիսի 2020

ԵՐԵՎԱՆ, 21 մայիսի./Նովոստի–Արմենիա/. ARTEZIANICAArmenia դելիկատեսային ձկնամթերքի արտադրության և արտահանման միջազգային ընկերության համահիմնադիր Օլգա Պարախինայի հարցազրույցն` «ԱՌԿԱ» և «Նովոստի–Արմենիա» գործակալություններին #SaveBusiness հատուկ նախագծի շրջանակում։

Ինչպե՞ս է փոխվել ձեր ընկերության գործունեությունը կորոնավիրուսի բռնկումից հետո։

Օ. Պարախինա. 2012թ.–ին` ընկերության ստեղծումից ի վեր, մենք կառուցում ենք ARTEZIANICA Armenia–ն` հիմնվելով lean հայեցակարգի վրա, այդ իսկ պատճառով ճգնաժամին լավ պատրաստված ենք` առանց ուռճացված հաստիքի և այլ ծախսերի, առավելագույնս առցանց հարթակ տեղափոխված կառավարման գործընթացներով, առանց վարկային պարտավորությունների` առավելագույնս արդյունավետ պորտֆելով և հաճախորդների կառուցվածքով։

Այդ պատճառով մեր ոլորտի վրա բացասաբար ազդող COVID–գործոններից ոչ մեկը (ավիահաղորդակցության սահմանափակումներ, արժութային շուկայում ստեղծված իրավիճակ և HoReCa–ի փակում) չդարձավ ճգնաժամային մեզ համար։ Մենք օպերատիվորեն փոխեցինք արտադրանքի առաքման միջոցը, պահեստավորեցինք բնական եվրոպական ձկան կերերի բավարար պաշար, իսկ HoReCa–ի պատվերների պորտֆելը չէր կազմում ընդհանուրի զգալի մաս։

Հնարավոր է դատապարտելի բան ասեմ, բայց, իմ կարծիքով, այն ձեռներեցների և կառավարիչների համար, որոնք իրենց հիմնականում հարմարավետ են զգում ռիսկի և անորոշության պայմաններում, այս իրավիճակն իսկական դրայվ է, մարտահրավեր, ժամանակ, երբ իսկապես սկսում ես զգալ, որ ապրում ես, գործում և ստեղծագործում։

Իմ կարծիքով, դա ավելի լավ է անել «մերոնց» հետ։ Հենց այդ պատճառով Հայաստանում կարանտին հայտարարելու օրը որոշեցի գործել ավելի ակտիվ և համախմբել ուժերս։

Այնպես ստացվեց, որ 2019թ.–ի սեպտեմբերից, համագործակցելով լավագույն տեխնոլոգիների և Մոսկվայի շեֆ խոհարարների հետ, մենք աշխատում էինք CHIEF by ARTEZIANICA նոր արտադրանքի ստեղծման վրա, որն իրենից ներկայացնում էր մեր նոր որսացած ձկից բնական կիսաֆաբրիկատներ` պատրաստած հատուկ բաղադրատոմսով, որի արդյունքում պահպանվում են բոլոր սննդարար նյութերը շոկային սառեցման տեխնոլոգիայի շնորհիվ։ Աշխատանքն ընթանում էր ֆակուլտատիվ, առանց հստակ վերջնաժամկետի։ Նախատեսում էինք իրացումը սկսել սովորական սխեմայով` Ռուսաստանի առևտրային ցանցերի միջոցով։

Բայց մարտի 16–ին, Հայաստանում արտակարգ դրության հայտարարումից անմիջապես հետո, ես հանդիպեցի «GourooClub&Garden» հեղինակային առողջ խոհանոցի ռեստորանի սեփականատեր Նատալիա Անտոնյանի հետ, որի հետ աշխատել ենք «Տրոյկա Դիալոգ» ընկերությունում մեր կարիայի ամենասկզբում և արդյունավետ համագործակցել ենք Երևանում նրա նախագծի մեկնարկից հետո։

Քննարկելով իրավիճակն` անհապաղ գործի անցանք։ Ես, Նատալիան, խոհարարները, մեր երեխաները, որոնց չգիտեինք` ում հետ թողնել, փաստորեն մի քանի օր շարունակ բնակվում էինք արտադրամասում։ Եվ ընդամենը 5 օրում արեցինք այն, ինչ հիմա թվում է անհնար` ամբողջությամբ գործարկեցինք նոր արտադրություն, մշակեցինք փաթեթավորում, գործարկեցինք մատակարարման շղթա, ներդրեցինք տեխնոլոգիական քարտեր, սովորեցրեցինք աշխատակիցներին։

Արդեն մարտի 20–ից երևանցիները հնարավորություն ստացան Facebook–ի @artezianica էջից պատվիրել 7 տեսակի լավագույն և օգտակար ձկան կիսաֆաբրիկատներ։ Այս հաջող փորձից հետո Նատալիան փոխեց իր ռեստորանի աշխատանքը և, համախմբելով առանց շաքարավազի և սպիտակ ալյուրի ճաշատեսակների ստեղծման փորձը, ստեղծեց «Gouroohomeedition» օգտակար կիսաֆաբրիկատների տեսականի։

Եզրափակելով` կարող եմ նշել, որ կարանտինի սկզբից մենք սկսեցինք աշխատել ավելի ինտենսիվ և արդյունավետ` ավելի մեծ նվիրումով և Հայաստանի ձեռնարկատիրական էկոհամակարգը պահպանելու ավելի մեծ ցանկությամբ։

Որքանո՞վ է պահանջված առաքման ծառայությունը: Ի՞նչ են հիմնականում պատվիրում։

O. Պարախինա.  պարզվեց, որ CHIEF շարքի մեկնարկն իսկապես ժամանակին էր, իրացումը լավ տեմպերով է ընթանում, քանի որ շատ մարդկանց հիմա հոգեբանորեն ավելի հարմար է ստանալ փաթեթավորված կիսաֆաբրիկատներ կամ հում մթերք և ինքնուրույն ենթարկել ջերմային մշակման:

Ռեսուրսների օպտիմալացման համար մենք որոշեցինք չկրկնօրինակել գործառույթները, և իրականացնում ենք մեր առաքումը «Gouroo» ռեստորանի հետ համատեղ:

Հիմա մեր ամենավաճառվող մթերքներն են.

- Goldfish ջեռոցում տապակելու համար օգտակար նագեթսները՝ իշխանի ամբողջական փափկամիս՝ հատուկ թաթախման մեջ

- Պոլպետտե Fishbowls` կտրտած իշխանի մսից պատրաստված փոքրիկ գնդիկներ, որոնք մենք հատուկ պատրաստել ենք մանկական մենյուի համար՝ թարմ դդմիկի ավելացմամբ

Ольга Парахина Артезианика Artezianica (1).jpg

-  Եվ մեր հիթը՝ Rainbow` գունավոր փոքր ձեռագործ պելմեններ՝ ամենաբարակ խմորով և իշխանի կտրատած փափկամսով: Ես կարող եմ անվերջ նայել մեր հաճախորդների տեսանյութերը, որտեղ երեխաներն արագորեն ուտում են դրանք և կրկին ուզում:

Մեր բոլոր մթերքները, բացի օգտակար լինելուց, առողջության ամրապնդումից, սննդային անվտանգությունից, լուծում են ևս մեկ հարց. ինչպես անել, որ ձուկ հաճույքով ուտեն նրանք, ովքեր նախկինում մտածում էին, թե չեն սիրում:

Իսկ մեր սիրելի և չքնաղ կանայք, CHIEF արտադրանքի շնորհիվ, հնարավորություն են ստանում ժամանակ անցկացնել հարազատների հետ, ապրել` կենտրոնանալով իրենց համար հետաքրքիր և կարևոր գործերի վրա՝ ամեն օր չմտածելով, թե ինչ կարելի է պատրաստել ընտանիքի համար, որ լինի համեր, օգտակար և միաժամանակ բնական:

Ընկերությունում գործարկվե՞լ են հակակորոնավիրուսային ակցիաներ։

Օ. Պարախինա. մեզ մոտ արդեն 8 տարի է, ինչ սննդի արտադրությունը գործում է մաքսիմալ խիստ սանիտարական պահանջներով: Բացի սեփական պատասխանատվությունից, մեզ 6 ամիսը մեկ անգամ ստուգում են առևտրային ցանցերի սննդի անվտանգության գծով միջազգային փորձագետները։ Եվ այդ կապակցությամբ արտադրության և անձնակազմի նկատմամբ հիգիենայի պահանջները չեն փոխվել:

Խոստովանում եմ, որ հոգուս խորքում ուրախ եմ, որ ստեղծված իրավիճակը ստիպեց հասարակությանն առանձնահատուկ խորությամբ հասկանալ հիգիենայի կարևորությունը, պարզել դրա պահպանման դետալներն ու կանոնները: Հուսով եմ, որ դրանք կպահպանվեն բոլոր մարդկանց և ձեռնարկությունների կյանքում:

Արդյոք ակնկալո՞ւմ եք օգնություն պետությունից: Ի՞նչ միջոցառումներ կարող են ձեռնարկվել այս իրավիճակում բիզնեսին աջակցելու համար:

Օ. Պարախինա. տնտեսությունը ցիկլային է, այդ պատճառով այս ճգնաժամը ոչ առաջինն է, ոչ էլ վերջինը: Մենք ցանկացած ժամանակահատվածում աշխատում ենք`հույսը դնելով բացառապես սեփական մտավոր, արտադրական և ֆինանսական ռեսուրսների վրա: Մենք չենք ունեցել և չունենք վարկեր և այլ չկատարված պարտավորություններ:

Որպես օրինակ անցյալից, կարող եմ պատմել 2015-2016թթ.-ի արժութային ճգնաժամը հաղթահարելու մեր փորձի մասին: Հայաստանում այն ժամանակ ավելի քան 70 ձկնաբուծական տնտեսություններ ստիպված եղան փակվել: Ֆորմալ կերպով մենք էլ կարող էինք հեշտությամբ նույնն անել՝ պարտավորությունների չկատարումը վերագրելով ճգնաժամին: Բայց մենք այլ մոտեցում ունենք. ARTEZIANICA Armenia-ի բաժնետերերը նախընտրեցին ընկերությունը կապիտալիզացնել սեփական միջոցներով և ժամանակին վճարել աշխատավարձն ու հարկերը, այդ թվում` մի քանի տարի փաստացիորեն վարկավորելով ՀՀ բյուջեն մի քանի հարյուր հազար դոլարով՝ անվերադարձ վճարված ԱԱՀ–ի տեսքով:

Ունենալով ոլորտի և երկրի համար պատասխանատվություն` մենք չհրաժարվեցինք աշխատել փոքր ձկնաբուծարանների հետ: Շարունակեցինք նրանց մատակարարել եվրոպական արտադրության բարձրորակ կերեր, ձեռք բերել և աճեցնել նրանց կողմից արտադրված ձկնային արտադրությունը` 100%-ով վճարելով արտադրված ապրանքը:

Այս ճգնաժամի ժամանակ ոչինչ չի փոխվել, մենք չենք պատրաստվում օգնության դիմել։

Սակայն կան շատ այլ ընկերություններ, որոնք կառավարության օգնության կարիքն ունեն։ Եվ, խոսելով աջակցության անհրաժեշտ միջոցներից, իմ կարծիքով, դա առաջին հերթին ներքին պրոդուկտի և ներքին արտադրանքի զարգացումն է, վճարումների, հարկային պահանջների սառեցումը, վարկային արձակուրդի տրամադրումը։

Վստահ եմ, որ պետական առաջնահերթություններից պետք է լինի պահպանել ու աջակցել ձեռնարկատերերին՝ այն մարդկանց, ովքեր չնայած ամեն ինչին, շարունակում են ստեղծել ավելացված արժեքով արտադրանք։

Բիզնեսն ու պաշտոնյաները հիմա պետք է առավելագույնս համախմբվեն, մեկ ուղղությամբ ուղղեն ջանքերը և ապահովեն մարդկանց աշխատելու և վաստակելու հնարավորությամբ։

Ольга Парахина Артезианика Artezianica (2).jpg

Ինչպե՞ս կբնութագրեք ձեր ոլորտի վիճակը Հայաստանում։ Կա արդյո՞ք կորոնավիրուսի հասցրած վնասի նախնական հաշվարկ։

Օ. Պարախինա. կարծում եմ` ոլորտի վնասը մենք կարող ենք գնահատել համավարակի ավարտից հետո կես տարուց ոչ շուտ։ Բայց, ընդհանուր առմամբ, իմ կարծիքով, հիմա ավելորդ «ճարպից» մաքրվելու  և առողջանալու ժամանակն է։

Մեր ընկերությունում մենք չենք ապրում մի պարադիգմայում, որ ճգնաժամը կավարտվի։ Եվ ես շեշտը դրա վրա չէի դնի, թե իբր համավարակը կավարտվի, մենք ամեն ինչ կհաշվենք և կսկսենք ապրել նախկինի պես։

Իմ կարծիքով, վարակը միայն ուժեղացրեց արդեն գոյություն ունեցող միտումները` սպառման գիտակցումը, չափազանց ճոխությունից հրաժարվելը, շեյրինգը, թվայնացումը, AI–ն և ճգնաժամային «սթափեցումը», այն կստեղծի նոր գիտակցություն՝ շեշտադրում կատարելով հիմնավորի, ճեղքումնայինի, տեխնոլոգիականի վրա։

Այս համատեքստում սննդային արդյունաբերությունը բացառություն չէ։ Հիմա HoReCa-ի մեր շատ գործընկերների մոտ սթրես է։ Բայց չէ՞ որ մարդիկ չեն դադարի ցանկանալ համեղ ուտելիք։ Ուղղակի կփոխվի առաքման, պատրաստման համակարգը, կփոխվեն սպառման առաջնահերթությունները։

Այդ պատճառով, օրինակ՝ ես շատ եմ հավատում մեր նոր` CHIEF by ARTEZIANICA արտադրանքին։ Ռեստորանային որակի օգտակար, համեղ, անվտանգ, հագեցնող, երկար պահպանվող և ցանկացած պահի պատրաստվող ուտեստ ձեռքի տակ ունենալն այժմ ուղղակի երազանք չէ, այլ մեր նոր իրականության մի մասը։

Յուրաքանչյուր անկմանը հետևում է բարձունք։ Ընդ որում, քանի որ հիմա բնական նվազող միտմանն ավելացել է համավարակը, շատ հավանական է, որ աճի հաջորդ շրջանը լինի արտասովոր հզոր ու երկարատև։

Այդ պատճառով, պետք է գործել, փնտրել նոր նշաձողեր, ավարտին հասցնել այն, ինչի համար ժամանակ չկար նախակորոնավիրուսային ակտիվության անվերջ ռիթմում (իսկ հաճախ, դա հենց մարկետինգի, վաճառքների, առցանց տեխնոլոգիաների ներդրման ենթակառուցվածքն է)։

Այժմ մենք բոլորս գիտենք, թե իրականում ինչպիսին կարող է լինել որոշումների ընդունման արագությունը, գիտենք, որ կարելի է աշխատել առանց անվերջ խորհրդակցությունների և սուրճի հանդիպումների։ Կարողանում ենք արագ գործարկել նոր արտադրանք և փակել անհեռանկարային ուղղությունները, հստակ հասկացանք, թե աշխատակիցներից ով է աշխատում, իսկ ով՝ պարզապես ձևացնում, թե աշխատում է։

Վերադառնալով մեր զրույցի սկզբին՝ ընդգծեմ, որ, իմ կարծիքով, հիմա առավել քան կարևոր է բռնվել Թիմից և ինքնին աշխատանքի հնարավորությունից։ Ե՛վ ձեռնարկատերերի, և՛ աշխատակիցների համար հիմա լավագույնն է պահպանել ընկերությունը, գործարար կապերը, հաճախորդներին և գործընկերներին։ Այդ դեպքում, 2020-ի գարունը դուք և ձեր Թիմը կհիշեք որպես փորձությունների և այն հաղթանակների ժամանակաշրջան, որոնցով հպարտանում եք։-0-

Ծանոթացեք լուրերին առաջինն ու քննարկեք դրանք մեր Telegram-յան ալիքում

ԱՌԿԱ գործակալություն
Բաժնի այլ նյութեր
19:37
20 Փետրվարի 2024
Ի՞նչ անել, եթե չեք կարողանում քնել․ փորձագետն օգտակար խորհուրդներ է տալիս (ՎԻԴԵՈ)
Առողջ ապրելակերպի մասնագետ Անուշ Մուրադյանն անդրադարձել է անքնության հետ կապված խնդիրներին և տվել օգտակար խորհուրդներ
11:25
15 Փետրվարի 2024
Ո՞ր սննդանյութերն են էներգիա հաղորդում. սննդագետը պարզաբանում է (ՎԻԴԵՈ)
Սննդային միֆեր․ սննդագետը պարզաբանում է․ թե որ սննդանյութերն են իսկապես էներգիա հաղորդում․ ՎԻԴԵՈ
17:54
10 Փետրվարի 2024
Ինչպե՞ս մեկընդմիշտ ազատվել ավելորդ կգ-ներից. բժիշկ-դիետոլոգը պարզաբանում է (ՎԻԴԵՈ)
Բժիշկ–դիետոլոգը պարզաբանում է՝ ինչպե՞ս մեկընդմիշտ ազատվել ավելորդ կգ-ներից և այնպես անել, որ կորցրած կգ–ները չվերադառնան․ ՎԻԴԵՈ
12:45
29 Հունվարի 2024
7 պարզ կանոն նիհարել ցանկացողների համար․ 43կգ–ով նիհարած սննդաբանը խորհուրդներ է տալիս (ՎԻԴԵՈ)
43կգ–ով նիհարած սննդաբանը ներկայացնում է 7 պարզ կանոն նիհարել ցանկացողների համար․ ՎԻԴԵՈ
13:09
17 Հունվարի 2024
Ինչու՞ հայկական ռեստորանները «Միշլենյան» աստղեր չունեն. Հայաստանի խոհարարների ասոցիացիայի նախագահը պարզաբանում է (ՎԻԴԵՈ)
Հայաստանի խոհարարների ասոցիացիայի համահիմնադիր–նախագահ Արբի Ղարախանին անդրադարձել է «Միշլենյան» աստղերին ու դրանց տրամադրման գաղտնիքին․ ՎԻԴԵՈ
14:56
22 Հունիսի 2023
ՌԴ–ից Հայաստան դրամական փոխանցումների «Ոսկե հավելված»՝ IDpay
IDpay հավելվածը, որը հնարավորություն է տալիս ակնթարթորեն և շահավետ պայմաններով կատարել դրամական փոխանցումներ Ռուսաստանից Հայաստան, արժանացել է «Ոսկե կայք» մրցույթի Գրան պրի մրցանակին «Բանկային և ֆինանսական ծառայություն» անվանակարգում
11:17
24 Դեկտեմբերի 2022
Հայկական շուկան դինամիկ է և հեռանկարային inDrive ծառայության համար (ԷՔՍԿԼՅՈւԶԻՎ)
inDrive ծառայության ներկայացուցիչ Սերգեյ Ավագյան-Ռժևսկին «Նովոստի-Արմենիա» գործակալությանը տված հարցազրույցում խոսել է Հայաստանում ընկերության աշխատանքի առանցքային առաջնահերթությունների և տեղական շուկայի հեռանկարների մասին
16:11
01 Նոյեմբերի 2022
Ամերիաբանկ․ Հայաստանի բանկային ոլորտի ավանգարդում
Ամերիաբանկի ֆինանսական տնօրեն Հովհաննես Թորոյանն հարցազրույց է տվել Global Markets ամսագրին՝ ներկայացնելով Բանկի ռազմավարությունն ու հիմնական գործոնները, որոնք ապահովել են Ամերիաբանկի հաջողությունը Հայաստանի բանկային համակարգում
11:07
10 Հոկտեմբերի 2022
Tunmun.am-ի համահիմնադիրը՝ ՀՀ-ում անշարժ գույքի շուկայի ապագայի, նոր կայքի առավելությունների և կատարյալ հայտարարության գաղտնիքների մասին
Tunmun.am ծառայության համահիմնադիր, SkyLabs, CMO Bololex կրիպտոարժույթների տերմինալների ցանցի մարկետինգի տնօրեն Անդրանիկ Թողրամաջյանը ներկայացրել է անշարժի գույքին նվիրված նոր կայքի առանձնահատկություններն ու առավելությունները
14:16
24 Մայիսի 2022
ARARAT թանգարանն ավանդաբար միանում է «Թանգարանների գիշեր» ակցիային. որքանո՞վ են կարևոր նման նախաձեռնությունները (ՖՈՏՈ)
Երևանի կոնյակի գործարանի ARARAT թանգարանի ղեկավար Առնո Թադևոսյանը հարցազրույցի շրջանակում պատասխանել է մի քանի հարցի, որոնք վերաբերում են նման նախաձեռնությունների կարևորությանը, նա նաև խոսել է թանգարանի նոր ծրագրերի մասին
21:15
21 Մարտի 2022
33 հարց` հայտնի աճպարար Արամ Ղարիբյանին (ՎԻԴԵՈ)
Խաղաքարտերի նկատմամբ սերն Արամին սովորեցրին անհավանական ֆոկուսներ, որոնք անտարբեր չթողեցին նաև մեր նկարահանող խմբին. ՎԻԴԵՈ
19:37
01 Հունվարի 2022
Հասմիկ Կարապետյանը` անցյալի սխալների, ամուսնու և շատ գումար աշխատելու մասին. ԱՆհարմար հարցեր (ՎԻԴԵՈ)
Հասմիկ Կարապետյանը` անցյալի սխալների, ամուսնու և շատ գումար աշխատելու մասին. ԱՆհարմար հարցեր. ՎԻԴԵՈ