ԵՐԵՎԱՆ, 1 հունիսի./Նովոստի–Արմենիա/. Երբ վարկ ստանալու ակնկալիքով դիմում եք բանկ կամ այլ վարկատու կազմակերպություն, հենց այդ պահից սկսում է ձևավորվել ձեր վարկային պատմությունը, որը ցույց է տալիս, թե դուք ինչպես եք կատարել և շարունակում կատարել Ձեր բոլոր ֆինանսական պարտավորությունները:
Վարկային պատմությունը պարունակում է տեղեկություն Ձեր ստացած վարկերի, դրանց քանակի և գումարի, յուրաքանչյուր վարկի տեսակի, ինչպես նաև ժամկետների մասին։ Վարկային պատմության մեջ երևում է նաև վարկից բխող մարումների կատարումը (օրինակ՝ արդյո՞ք ժամանակին եք վճարել տոկոսներն ու մայր գումարի մարումները, թե ոչ), Ձեր կողմից այլ մարդկանց տրամադրված երաշխավորությունները, ժամկետանց վարկերի առկայությունը, ինչպես նաև դրանց համար սահմանված տույժ ու տուգանքները, չվճարված կամ ուշացված կոմունալ վճարները, վերջին վեց ամսում Ձեր ստացած աշխատավարձի միջին չափը:
Միաժամանակ, վարկային պատմությունը չի պարունակում անձնական բնույթի տեղեկատվություն,օրինակ ՝ Ձեր էթնիկական պատկանելիությունը, քաղաքական հայացքները և այլ միություններին անդամակցությունը, նախասիրությունները, uոցիալական վիճակը, կրոնական հայացքները, առողջությանը վերաբերող տվյալներ։
Վարկային պատմության մեջ ներառվում են միայն հարցման պահից վերջին 5 տարվա վերաբերյալ տվյալները:
Երբ դուք դիմում եք վարկի համար, բանկը կամ վարկային կազմակերպությունը մինչև ձեզ վարկ տրամադրելու որոշում կայացնելը գնահատում է, թե որքանով եք դուք պատասխանատու որպես վարկառու: Եթե դուք ձևավորել եք «լավ վարկային պատմություն», ապա բանկը կամ վարկային կազմակերպությունը հավանական է, որ ավելի հեշտ, արագ և ավելի բարենպաստ պայմաններով կտրամադրի ձեր պահանջված վարկը։
«Լավ վարկային պատմություն» ձավորելու համար հարկավոր է պատշաճ կերպով, ճիշտ ժամանակին վճարել վարկի տոկոսներն ու մայր գումարի մարումները, մտածել այլ անձի համար երաշխավոր դառնալուց առաջ, չդառնալ երաշխավոր վատ վարկային պատմություն ունեցող անձի համար, ժամանակին կատարել կոմունալ բոլոր վճարները, բացել և պատասխանատու կերպով կառավարել բանկային հաշիվը։
Եթե արդեն ձևավորել եք «վատ» վարկային պատմություն, ապա միայն «նստել և սպասել», որ անցնի 5 տարի, և Ձեր վարկային պատմությունը «մաքրվի» բավարար չէ։ Այդ ամբողջ ընթացքում հարկավոր է բացառել ընթացիկ վարկերի գծով պարտավորությունների կատարման նույնիսկ մեկօրյա ուշացումները, լիովին մարել նախկինում գոյացած ժամկետանց վարկային վճարների ուշացումները, խուսափել ապագայում անվստահելի անձանց համար երաշխավոր դառնալուց։
Ձեր վարկային պատմության մասին տեղեկանալու իրավունք ունեք դուք` անձը հաստատող փաստաթղթով, այլ անձիք՝ Ձեր կողմից տրված լիազորագրով, բանկերը կամ վարկային կազմակերպությունները՝ Ձեր գրավոր համաձայնությամբ: Վարկային պատմության մասին զեկույցը հնարավոր է ստանալ անվճար` միայն տարին 1 անգամ (առնվազն յուրաքանչյուր 12 ամիսը մեկ անգամ), մնացած դեպքերում ծառայությունը վճարովի է:
Եթե կարծում եք, որ Ձեր վարկային պատմության մեջ սխալ կա, ապա պետք է դիմեք ԱՔՌԱ վարկային բյուրո, որպեսզի պարզեք, թե ինչ տվյալներ են պահվում այնտեղ Ձեր մասին, և որն է սխալ կամ թերի տեղեկատվության աղբյուրը։ Դիմելու համար հարկավոր է ներկայացնել գրավոր դիմում առձեռն կամ էլեկտրոնային եղանակով ԱՔՌԱ վարկային բյուրո:
Վարկային պատմությունը ստուգելու համար պետք է հարցում կատարել ԱՔՌԱ վարկային բյուրո:
ԱՔՌԱ վարկային բյուրոն ՀՀ կենտրոնական բանկի կողմից լիցենզավորված մասնավոր կառույց է, որը օրենքով թույլատրված շրջանակում հավաքագրում, մշակում, պահպանում և տրամադրում է տեղեկատվություն անձանց ֆինանսական պարտավորությունների կատարման վերաբերյալ:–0–
Նյութի սկզբնաղբյուրին կարող եք ծանոթանալ www.abcfinance.am կայքում։
Նյութը պատրաստվել է ԱՄԻ «Նովոստի–Արմենիա»–ի և ՀՀ կենտրոնական բանկի Սպառողների շահերի պաշտպանության և ֆինանսական կրթման կենտրոնի (www.abcfinance.am) «Ֆինանսական գրագիտություն» համատեղ նախագծի շրջանակում -0-