Խոհարարությունը՝ որպես արվեստի բարձր տեսակ․ արվեստագետ Չեխը՝ Երևանում նախատեսված վարպետության դասի մասին

30.05.2024, 14:26
Խոհարարությունը կարելի է համարել արվեստ, քանի որ այն, հատկապես բարձր խոհանոցը, պահանջում է շատ լուրջ աշխատանք, երևակայություն և ստեղծագործական ունակություններ, ասում է հայտնի արվեստագետ Արթուր Չեխը Երևանում հունիսի 7-9-ը անցկացվող Yerevan Gastronomic Days–ի նախաշեմին
Խոհարարությունը՝ որպես արվեստի բարձր տեսակ․ արվեստագետ Չեխը՝ Երևանում նախատեսված վարպետության դասի մասին

ԵՐԵՎԱՆ, 30 մայիսի․/Նովոստի–Արմենիա/․ Խոհարարությունը կարելի է համարել արվեստ, քանի որ այն, հատկապես բարձր խոհանոցը, պահանջում է շատ լուրջ աշխատանք, երևակայություն և ստեղծագործական ունակություններ: Այս մասին «Նովոստի-Արմենիա» գործակալությանը տված բացառիկ հարցազրույցում ասաց հայտնի արվեստագետ Արթուր Չեխը Երևանում հունիսի 7-9-ը անցկացվող Yerevan Gastronomic Days–ի նախաշեմին։ 

«Այս ամենը պետք է մտածել, գտնել համային միացություններ, որոնք կարող են զարմացնել: Չպետք է մոռանալ, որ եթե խոսքը վիզուալ արվեստի մասին է, որով ես զբաղվում եմ, ապա խոհարարությունը ևս պահանջում է մեծ մշակում մատուցման առումով։ Եվ այն պետք է նաև էսթետիկ տեսք ունենա՝ գրավիչ, ախորժելի: Այսինքն՝ խոհարարությունն ինքնին աշխատանք է վիզուալ ձևերի հետ։ Ավելին, այսօր սնունդն ու սնունդ ընդունումն օգտագործվում են որպես արվեստի գործեր։ Ուստի, խոհարարությունը և, այսպես կոչված, ֆուդ–պոռնոն հեշտությամբ կարելի է համարել արվեստի գործեր»,- ասաց Չեխը։ 

Yerevan Gastronomic Days

Նրա խոսքով, շնորհիվ այն բանի, որ արվեստը միշտ խոսել է մարդու համար ամենասուրբ և նշանակալի երևույթների մասին, միշտ անդրադարձել է կյանքի թեմաներին, գաստրոնոմիան միանգամից դարձավ դրա մի մասը։    

«Այսինքն՝ մենք առաջին իսկ աշխատություններում հանդիպում ենք նույն քարանձավային գեղանկարչությանը, որսի տեսարաններին, սնունդ հայթայթելուն, սպառման ապրանքներին։ Հետևաբար սնունդը շատ խորն է ընդգրկվել մշակույթի պատմության մեջ, այն եղել է հենց սկզբից»,- ասաց Չեխը։ 

Նա նշեց, որ սնունդը շատ կարևոր դեր է խաղում արվեստի պատմության մեջ, քանի որ այն շատ հաճախ ֆիքսվում է։ Միգուցե սնունդից, ինչպես կնոջից է սկսվում արվեստը։ 

«Սնունդը շքեղության դրսևորում էր, եթե խոսքը հռոմեական խճանկարների մասին է։ Սնունդը ծիսական արտադրանք էր, եթե խոսում ենք հին եգիպտական ​​որմնանկարների մասին, որոնք նկարագրում են պաշտամունքային ծեսերը կամ հետմահու խնջույքները, որոնք շատ հաճախ պատկերվում էին գերեզմանների պատերին: Սնունդը նաև կյանքի չափանիշ էր, պարզ մարդկային գոյության արժեքը»,- ասաց Չեխը: 

Որպես օրինակ՝ նա բերեց հոլանդական գեղանկարչության «ոսկե» դարաշրջանի նատյուրմորտը, երբ հեղափոխություն արած հասարակ բուրժուաներն իրենց համար պատվիրում էին նախաճաշով նատյուրմորտներ՝ իրենց ճաշասենյակներում և խոհանոցներում կախելու համար, որպեսզի դրանք ամեն օր հիշեցնեն իրենց հպարտության, այն բանի մասին, ինչն իրենց գոյության հիմքն է։ 

«Բացի այդ, մենք պետք է հիշենք, որ ուռճացված, չափից ավելի սպառման մշակույթը ի հայտ եկավ Առաջին համաշխարհային պատերազմից հետո և տարածվեց Երկրորդ համաշխարհային պատերազմից հետո։ Սա մտորումների շատ կարևոր թեմա է, որը մեզ անընդհատ հիշեցնում է իր մասին փոփ-արտի տեսքով Թիբոյի, Օլդենբերգի, Ուորհոլի գործերի միջոցով։ Նրանք զարմանալիորեն մտորում են այն մասին, թե ինչ ենք մենք սպառում, ինչպես ենք սպառում։ Արվեստի բազմաթիվ գլուխգործոցներ կան՝ սննդի օգտագործմամբ»,- ասաց Չեխը։ 

Yerevan Gastronomic Days

Ինչ վերաբերում է երաժշտությանը, նա հիշեցրեց, որ «ուտելի» փոխաբերությունը հարատև է, հատկապես սիրային լիրիկայում, սիրային երգերում, քանի որ անհիշելի ժամանակներից սնունդը սիրում են իր հյութեղության, համի, հարստության և շքեղության համար։ Այդ պատճառով մարդիկ շատ հաճախ համեմատում են իրենց սիրելիներին, ամենաթանկը հենց սնունդի հետ։ Երաժշտության մեջ կարելի է գտնել բազմաթիվ հիշատակումներ գաստրոնոմիայի մասին, մասնավորապես՝ հայտնի «Warrant» ռոք խմբի «She's my cherry pie» ստեղծագործությունը։ 

«Խոհարարությունը, որպես արվեստ, տարբերվում է խոհարարությունից՝ որպես արհեստ միայն մոտեցումներով, որոնցով խոհարարը ստեղծում է իր պրոդուկտը։ Որովհետև արվեստի գաղափարը գոյություն չունի օբյեկտիվորեն և անկախ: Արվեստն ինքնատիպ մշակութային պարադիգմ է, որը գոյություն ունի այն բանի հաշվին, որ մենք մշտապես ձևավորում ենք այն։ Հենց այս կամ այն ​​շեֆ խոհարարը կամ խոհարարը սկսում է իր աշխատանքին վերաբերվել որպես արվեստի գործի, ինչպես նաև ստեղծում է այն ցուցադրության, սննդի ցուցահանդեսների համար կամ օգնում է նկարիչներին ստեղծել արվեստի գործեր, նա ինքնաբերաբար դառնում է այն բանի մասնակիցը, ինչը կոչում ենք հրաշալիի բառով՝ «արվեստ», - ասաց Չեխը: 

Նա խոստացավ Yerevan Gastronomic Days–ի շրջանակում նախատեսված դասախոսության ժամանակ համառոտ խոսել կերպարվեստում սննդի, արվեստում սննդի պատկերների միգրացիայի, բոլոր սիմվոլիկ գիտելիքների մասին, որոնք արվեստի ստեղծագործություններում օգտագործվել և ներկայացվել են սննդի տեսքով։ 

Ֆուդ–ֆլորիստիկա՝ վայելք ոչ միայն համի, այլև աչքերի համար 

Араик Галстян

Հայտնի ֆլորիստ-դիզայներ Արայիկ Գալստյանը «Նովոստի-Արմենիա» գործակալությանը տված բացառիկ հարցազրույցում ասաց, որ ֆլորիստիկան ինքնարտահայտվելու արվեստ է, դրա անբաժանելի մասնիկը։ 

«Ծաղիկների հետ աշխատանքի և կոմպոզիցիաների ստեղծման միջոցով կարելի է փոխանցել աշխարհի մասին սեփական կարծիքը, կարևոր նշանակություն և խորը զգացմունքներ ներդնել աշխատանքում։ Ֆլորիստը, ով տիրապետում է նման նուրբ արվեստին, ստեղծագործական մղումով, հմտորեն փոխանցում է իր երևակայությունը ծաղկային կոմպոզիցիային: Իսկ ավելի ուշ այդ երևակայությունը ստեղծողի ձեռքից անցնում է նվիրողին, ով ծաղկեփունջն ուղարկում է՝ կոնկրետ առաքելությամբ, օրինակ՝ ստացողին խոստովանելով զգացմունքները, փոխանցելով տրամադրություն կամ պարզապես ստեղծելով հաճելի հիշողություններ», – ասաց Գալստյանը։ 

Նրա խոսքով, ֆլորիստիկայի դերը ծաղիկների միջոցով համեղ ճաշատեսակներ ստեղծելու մի ամբողջ արվեստ է, որոնք բացի գեղագիտությունից և հմայքից կարող են նաև հաղորդել յուրահատուկ համ և նուրբ բույր։ 

«Օրինակ, այժմ գնալով ավելի տարածված է դառնում տարբեր տեսակի աղցաններին ծաղկաթերթեր ավելացնելը: Եվ իհարկե, խոհարարության մեջ օգտագործվող բույսերն ի սկզբանե հատուկ աճեցվում են այդ նպատակով: Ֆուդ–ֆլորիստներն ամենապարզ, մեզ ծանոթ ուտեստը վերածում են իսկական արվեստի գործի։ Ֆլորիստիկան շատ կարևոր դեր է խաղացել խոհարարության մեջ՝ այն հասցնելով բոլորովին այլ մակարդակի»,- ասաց Գալստյանը։ 

Նա նաև կարևորեց համագործակցությունը Հայաստանի ազգային պատկերասրահի հետ։ 

«Ծաղիկներն ու բույսերը փոխարինեցին ներկերին, վրձիններին և ներկապնակին՝ իմ ձեռքերին ու երևակայությանը: Իսկ իմ կտավը բնությունն է։ Այս համագործակցությունն ինձ համար շատ մեծ հեռանկարներ է բացում։ Ես մեծ հարգանքով եմ վերաբերվում նկարիչների գործունեությանը։ Եվ սա բացառիկ հնարավորություն է՝ հաղորդակցվել բարձր արվեստի հետ», – ասաց Գալստյանը։ 

Ցանկացած ռեստորան ներկայացում է, իսկ խոհարարները՝ դերասաններ 

Микаел Карсян

Միջազգային մրցույթների դափնեկիր, HoReCa ինտերիերի դիզայներ, IMAGEMAN ստուդիայի հիմնադիր և տնօրեն, Հայաստանի նկարիչների և դիզայներների միության անդամ Միքայել Կարսյանը «Նովոստի–Արմենիա» գործակալությանը տված բացառիկ հարցազրույցում նշեց, որ գրեթե ցանկացած ռեստորան ներկայացում է, որտեղ հյուրերը հանդիսատեսներ են, իսկ խոհարարներն ու սպասարկող անձնակազմը՝ դերասաններ: 

«Հաջողված ներկայացումը ոչ միայն լավ սցենարն է, այլև թեմատիկ, հետաքրքիր դեկորը, երաժշտական և լուսային ձևավորումը։ Նույնը տեղի է ունենում ռեստորանում, որտեղ հյուրերը գալիս են ոչ միայն ուտելու, այլև էմոցիաների համար։ Գրագետ նախագծված և կոնցեպտուալ ձևավորված ռեստորանը միշտ գրավում է ոչ միայն նոր այցելուների, այլև մշտապես վերադարձնում է մշտական ​​հյուրերին: Այն փոքրիկ «թատրոն» է, որտեղ անընդհատ ուզում ես վերադառնալ՝ փնտրելով նոր հույզեր և գաստրոնոմիկ տպավորություններ»,- ասաց Կարսյանը։ 

Ըստ նրա՝ ռեստորանի իմիջն առաջին հերթին որակյալ սպասարկումն է ու համեղ սնունդը, առանց որոնց նույնիսկ ամենահնարամտորեն մտածված դիզայներական նախագիծը ոչինչ չարժե։ Բայց, իհարկե, այս երկու բաղադրիչների առկայության դեպքում դիզայնը մեծ դեր է խաղում: 

«Բոլոր տարրերը սերտորեն փոխկապակցված են բուն հաստատության հայեցակարգի հետ, բայց, իհարկե, կարևոր դեր են խաղում գրագետ նախագծումն ու գոտիավորումը, ինչպես նաև լուսավորությունն ու ճիշտ ընտրված կահույքը», - ասաց Կարսյանը: 

Yerevan Gastronomic Days–ի շրջանակում նա խոստացավ կարդալ «Զգացմունքային տարածքներ» դասախոսությունը, որի թիրախային լսարանը ճարտարապետական ​​բուհերի ուսանողներն են, ինտերիերի դիզայներները, ինչպես նաև պոտենցիալ ձեռներեցները, ովքեր նախատեսում են ռեստորան բացել։ 

«Սա դասախոսություն է այն մասին, թե ինչպես ճիշտ և գրագետ սկսել նախագիծը՝ դիզայների և ռեստորատորների հետ աշխատանքի փուլերը, սեփական ապրանքանիշի ու ոճի ստեղծումը, ինչպես նաև ռեստորանի կառուցման և գործարկման գործընթացը», - ասաց Կարսյանը: 

Արթուր Չեխի վարպետության դասը՝ հունիսի 7, 20։30 

Արայիկ Գալստյանի վարպետության դասը՝ հունիսի 8, 21։45

Միքայել Կարսյանի վարպետության դասը՝ հունիսի 8, 21։45

Տոմսերը՝ հետևյալ հղմամբ։