438.87
4.39
404.41
-5
Եղանակը Երևանում
Հայ

Մեզ հաջողություն է սպասում, եթե կարողանանք Հայաստանի գաստրոնոմիկ ներուժը ճիշտ օգտագործել. փորձագետ

15:43
12 Սեպտեմբերի 2017
ԵՐԵՎԱՆ, 12 սեպտեմբերի. /Նովոստի–Արմենիա/. Հայաստանի այսօրվա օրակարգում ամենաակտուալ թեմաներից է զբոսաշրջության զարգացումը։ Դեռ տարվա սկզբին ՀՀ վարչապետ Կարեն Կարապետյանը «МИР 24»-ին տված հարցազրույցում նշեց, որ «Զբոսաշրջության տեսանկյունից Հայաստանը թերագնահատված երկիր է»։ Ինչ վերաբերում է գաստրոնոմիկ տուրիզմին, ապա հենց այս հարուստ պոտենցիալով ոլորտը դեռ թերագնահատված է Հայաստանում, իսկ ոլորտի մասնագետները նոր նոր են սկսում իրենց անվստահ քայլերն անել դրա զարգացման ուղղությամբ։

Սեպտեմբերի 21-23-ը Երևանում կանցնի «Yerevan Food Fest» ռեստորանային ուտեստների առաջին փառատոնը, որի նախօրեին «Նովոստի–Արմենիա» գործակալությունը զրուցեց փառատոնի ղեկավար Աննա Մազմանյանի հետ։

«Նովոստի–Արմենիա». Որպես այս նեղ մասնագիտացված ոլորտում շատ տարիներ աշխատած փորձագետ և մի մարդ, ով ունի մեծ փորձ Հայաստանը տարբեր միջազգային հարթակներում ներկայացնելու գործում, ինչպե՞ս եք գնահատում Հայաստանի գաստրոնոմիկ զբոսաշրջության ներուժը համաշխարհային շուկայում։ Թե՞ համաշխարհային մակարդակի մասին խոսելը դեռ շատ շուտ է և նույնիսկ համարձակ։

Ա.Մազմանյան. Հայաստանն ունի շատ մեծ գաստրոնոմիկ ներուժ, որը պատմականորեն է ձևավորված։ Մենք ունենք հարուստ խոհանոց, որը ձևավորվել է հարյուրամյակների ընթացքում, մեզ մոտ կա ամենատարբեր և համեղ մթերքն ու խոհարարություն, որը համապատասխանում է տարբեր սեզոնների։

Այնուամենայնիվ, այստեղ մեկ կարևոր նրբերանգներ կան՝ այդ ներուժը պետք է ճիշտ օգտագործել։ Այսօր, ցավոք սրտի, մեր գաստրոնոմիկ «արտադրանք»-ին մենք գրեթե չենք տիրապետում։

Եթե զուգահեռներ անցկացնենք խոհանոցի հետ, ապա կարելի է ասել, որ մենք ունենք շատ լավ հումք՝ մեր մթերքն ու խոհարարային ավանդույթները։ Սակայն մենք չգիտենք թե ինչպե՞ս վարվել դրա հետ, թե ո՞ր ուղղությամբ զարգանալ։ Ստացվում է անփորձ տնային տնտեսուհու մի պատմություն, ով ունի թարմ մթերք, տեխնիկայով հագեցած խոհանոց, բաղադրատոմսերի լավ գիրք, բայց փորձի պակասի պատճառով չի կարողանում համեղ ճաշ պատրաստել։

Գործնականում մենք ինքներս լավ չենք պատկերացնում, թե ինչ է ասել գաստրոնոմիկ զբոսաշրջությունը։ Եվ մինչև դրա մասին խոսելը պետք է մի փոքր աշխատել ոլորտի մասնագետների, ինչպես նաև հանրության հետ, որպեսզի հասկանանք բուն տերմինը և նրա հետ աշխատելու ուղին։

Ոչ բոլոր համաշխարհային խոհանոցները կարող են հպարտանալ այնպիսի պատմությամբ, այնպիսի մթերքի բազմազանությամբ և դրանց կիրառությամբ, որն ունի հայկականը։ Եվ եթե ճիշտ օգտագործել այս ռեսուրսը, կիրառելով գաստրոնոմիկ տուրիզմից տարրեր, ցանկացած ճամփորդություն կարելի է դարձնել աննկարագրելի հետաքրքիր։

Պատկերացրեք շրջագայություններ, որտեղ զբոսաշրջիկներին կցուցադրեն, թե որ շրջանում ինչ է պատրաստվում՝ տեղական լեգենդներով և բաղադրատոմսերով համեմված։ Մեզ մոտ հսկա կորած գաստրոնոմիկ շերտ է առկա, որը հնարավոր ու կարևոր է վերականգնել և ներկայացնել աշխարհին։

«Նովոստի–Արմենիա». Այսինքն մենք ունե՞նք մեր խոսքը ասելու հնարավորություն գաստրոնոմիայում, ինչպես, օրինակ, ֆրանսիան կամ Իտալիան, թ՞ե մեկ է այդպիսի բարձրակարգ խոհանոցը անհասանելի է մեզ համար։

Ա.Մազմանյան. Եկեք պարզենք, թե ինչ է ֆրանսիական խոհանոցը։ Շատ հաճախ մարդիկ խառնում են երկու հասկացություն՝ ազգային խոհանոց և գաստրոնոմիկ խոհանոց։ Ինչ են արել ֆրանսիացիները՝ նրանք համակարգել են իրենց ազգային գաստրոնոմիկ պոտենցիալը, մոտեցել են դրան գիտական տեսանկյունից։ Ազգային խոհանոցը դա, օրինակ, բրեստյան հավն է՝ մսի որոշակի տեսակ, հատուկ աճեցված և պատրաստված։ Իսկ գաստրոնոմիկ խոհանոցը դա ազգային խոհանոցի մեկնաբանություն է, ազգային ուտեստների պրոֆեսիոնալ տարբերակներ, որոնք ներկայացնում է այս կամ այն շեֆ-խոհարարը՝ համապատասխանեցնելով տենդենցներին և գաստրոնոմիկ ոլորտի տեխնոլոգիաներին։

Ինձ շատ է հիասթափեցնում, երբ մեր խոհարարները փորձում են հայկական ազգային խոհանոցից ստանալ գաստրոնոմիկ խոհանոց այն ձևով, որով իրենք դա անում են այսօր։ Միանգամից երևում է, որ մեծամասնությունը չունի բազային գիտելիք։ Օրինակ, վերցնենք տոլման՝ ամենաազգային ուտեստը, որը ընդհանրապես չի կարելի մատուցել երեք հատիկ քանակությամբ և դա անվանել նոր մեկնաբանություն․ դա հակասում է մեր բնությանը, հայկական տոլման մի քանի հատիկով չեն մատուցում։ Ավելի հետաքրքիր է ֆարշի վրա աշխատանքը․ ասենք, մշակել նոր վարիացիաներ, կամ էլ խաղողի տերևների վերամշակմամբ զբաղվել։

Եթե մենք ուզում ենք ունենալ այդ նոր հայկական խոհանոցը պետք է անընդհատ աշխատենք մթերքի, դրա աճեցման և օգտագործման հարցերով։

«Նովոստի–Արմենիա». Իսկ որո՞նք են այդ հարցերը։

Ա.Մազմանյան. Պետք է հասկանալ, թե համաշխարհային մթերային ինչպիսի ստանդարտների մենք պետք է ձգտենք և որ արտադրանքն է օգտագործելի մեր շուկայի համար։ Օրինակ, կան ցորենի տեսակներ, որոնք մենք այլրս չենք ուտում, կամ կան բաներ, որոնց անվերադարձ գնացել են և դրանք վերադարձնելու անհրաժեշտություն չկա։

Պետք է մտածել արտադրանքի որակի լավացման մասին, օրինակ, լավացնել միսը, սա է իսկական գաստրոնոմիան, ինչու այդ մասին չմտածել։ Որպես օրինակ վերցնենք եվրոպական ստանդարտները, սովորենք իրենցից։ Նույն բանը կարագի արտադրության և գինեգործության դեպքում։

Պետք է սովորել զուգահեռներ անցկացնել մթերքի և գինիների միջև։ Դա, իհարկե, առանձին թեմա է, բայց զարգացած գաստրոնոմիկ տուրիզմով երկրներում դա վաղուց առկա է։
Շուկան պետք է հասկանա, որ եթե չկա լավ մթերք՝ չկա լավ ռեստորան։ Մեր շուկան, սակայն, դա դեռ չի գիտակցում, ինչի հետ կապված կա կա երկու նրբություն։ Մեր սպառողը դեռ անգիտակ է՝ նա երկար չի վերլուծում, թե ինչ են որակի գաստրոնոմիա է նա սպառում և ինչ գնով, նա ուղղակի նայում է մոդայիք տեղանքին և շարունակում է այնտեղ գնալ։ Հուսով եմ, որ մենք այս էվոլյուցիան կանցնենք։

Загружается новость ... "Право"

«Նովոստի–Արմենիա». Այն երկրների օրինակները, որոնք արդեն վաղուց վերցրել են իրենց գաստրոնոմիկ ուղղությունները, ոգեշնչում են, բայց, արդյո՞ք Հայաստանը պետք է շարժվի արդեն իսկ օգտագործված մարքեթինգային ուղղություններով, թե՞ հաշվի առնելով յուրօրինակ գեոպոլիտիկ դրությունը՝ մենք պետք է զարգացնենք և ամրապնդենք ոլորտը ինչ-որ առանձնահատուկ կերպով։

Ա.Մազմանյան. Պետք է բոլորին հիասթափեցնեմ՝ ամեն ինչ հորինված է։ Ոչ մի երկիր չունի իր անհատական ուղին, և «հեծանիվը» արդեն վաղուց հայտնաբերել են։ Այսօր մենք միայն մեկ խնդիր ունենք՝ ազգային խոհանոցի ճանաչում։ Ի՞նչ է պետք անել, որպեսզի հայտնի դարձնել ազգային խոհանոցը։ Պետք է գործի դնել միանգամից մի քանի զուգահեռ գործընթաց։ Մի կողմից պետք է զարգացնել ռեստորանային ոլորտը՝ խթանել ռեստորանատերերի և խոհարարների կրթությունը, օգնության դիմել ավելի փորձառու գործընկերների, անընդհատ աճել, սովորել և փոխանակվել փորձով։

Մյուս կողմից հարկավոր է բարձրացնել այն ամենի ճանաչելիությունը, ինչն արդեն ոլորտում առկա է․ այստեղ շատ կարևոր է որակյալ թեմատիկ մեդիա ոլորտի զարգացումը, մասնագիտական կադրեր ստեղծելը լրագրության, բլոգինգի, փիարի ոլորտներում։

«Նովոստի–Արմենիա». Իհարկե, պետք չէ մառանալ մեր շուկայի առանձնահատկությունների մասին։ Հայաստանում շուկան փոքր է և գերհագեցած։ Արդյո՞ք մեր շուկայի այս առանձնահատկություննը պետք է ինչ-որ կերպ համակարգվի։

Ա.Մազմանյան. Գիտեք, նույնիսկ, երբ շուկան հագեցած է, իսկ Հայաստանում միշտ այդպես է եղել, ուժեղ «խաղացողները» միշտ լավ են ազդել շուկայի վրա, մյուսներին իրենց հետևից տանելով։ Ինձ հաճախ են ասում՝ ինչու՞ ես կիսվում քո գիտելիքներով։ Ես պատասխանում եմ, որ ցանկանում եմ, որ շուկայում լինեն ադեկվատ խաղացողներ, ովքեր, լինելով ստանդարտից բարձր, իրենց հետևից կտանեն մյուսներին։ Սրանք շուկայի կանոններն են, և մենք ոչ մի նոր բան չենք հորինում։

Հայաստանում հաճախ կա կրկնօրինակելու խնդիրը։ Բացեցին մեկ ռեստորան՝ փողոցի մյուս կողմում բացում են նույնը։ Սա է հայկական շուկայի մեծ խնդիրը․ այսօր Երևանում գրեթե ամենուր պրովանս և կրուասաններ են, ի վերջո ստացվում է, որ բոլոր ռեստորանները միևնույն տեսքն ունեն։

Իսկ մեր նպատակն է լավագույն իմաստով կասկած սերմանել։ Այսինքն, եթե ինչ-որ մեկը կասկածում է կրկնօրինակել թե ոչ, ապա մենք կարող ենք ցույց տալ, որ կա պրոֆեսիոնալների հետ համագործակցելու հնարավորություն, որոնք կօգնեն մի նոր բան մտածել, նոր ներուժ ստեղծեն շուկայում և այդպիսով բարձրացնեն մյուսների մակարդակը։ Ի վերջո՝ եթե մեկը ռեստորան բացելու հնարավորություն ունի, հաստատ կարող է իրեն թույլ տալ պրոֆեսիոնալների հետ համագործակցությունը։ -0-

Ծանոթացեք լուրերին առաջինն ու քննարկեք դրանք մեր Telegram-յան ալիքում

ԱՌԿԱ գործակալություն
Բաժնի այլ նյութեր
19:37
20 Փետրվարի 2024
Ի՞նչ անել, եթե չեք կարողանում քնել․ փորձագետն օգտակար խորհուրդներ է տալիս (ՎԻԴԵՈ)
Առողջ ապրելակերպի մասնագետ Անուշ Մուրադյանն անդրադարձել է անքնության հետ կապված խնդիրներին և տվել օգտակար խորհուրդներ
11:25
15 Փետրվարի 2024
Ո՞ր սննդանյութերն են էներգիա հաղորդում. սննդագետը պարզաբանում է (ՎԻԴԵՈ)
Սննդային միֆեր․ սննդագետը պարզաբանում է․ թե որ սննդանյութերն են իսկապես էներգիա հաղորդում․ ՎԻԴԵՈ
17:54
10 Փետրվարի 2024
Ինչպե՞ս մեկընդմիշտ ազատվել ավելորդ կգ-ներից. բժիշկ-դիետոլոգը պարզաբանում է (ՎԻԴԵՈ)
Բժիշկ–դիետոլոգը պարզաբանում է՝ ինչպե՞ս մեկընդմիշտ ազատվել ավելորդ կգ-ներից և այնպես անել, որ կորցրած կգ–ները չվերադառնան․ ՎԻԴԵՈ
12:45
29 Հունվարի 2024
7 պարզ կանոն նիհարել ցանկացողների համար․ 43կգ–ով նիհարած սննդաբանը խորհուրդներ է տալիս (ՎԻԴԵՈ)
43կգ–ով նիհարած սննդաբանը ներկայացնում է 7 պարզ կանոն նիհարել ցանկացողների համար․ ՎԻԴԵՈ
13:09
17 Հունվարի 2024
Ինչու՞ հայկական ռեստորանները «Միշլենյան» աստղեր չունեն. Հայաստանի խոհարարների ասոցիացիայի նախագահը պարզաբանում է (ՎԻԴԵՈ)
Հայաստանի խոհարարների ասոցիացիայի համահիմնադիր–նախագահ Արբի Ղարախանին անդրադարձել է «Միշլենյան» աստղերին ու դրանց տրամադրման գաղտնիքին․ ՎԻԴԵՈ
14:56
22 Հունիսի 2023
ՌԴ–ից Հայաստան դրամական փոխանցումների «Ոսկե հավելված»՝ IDpay
IDpay հավելվածը, որը հնարավորություն է տալիս ակնթարթորեն և շահավետ պայմաններով կատարել դրամական փոխանցումներ Ռուսաստանից Հայաստան, արժանացել է «Ոսկե կայք» մրցույթի Գրան պրի մրցանակին «Բանկային և ֆինանսական ծառայություն» անվանակարգում
11:17
24 Դեկտեմբերի 2022
Հայկական շուկան դինամիկ է և հեռանկարային inDrive ծառայության համար (ԷՔՍԿԼՅՈւԶԻՎ)
inDrive ծառայության ներկայացուցիչ Սերգեյ Ավագյան-Ռժևսկին «Նովոստի-Արմենիա» գործակալությանը տված հարցազրույցում խոսել է Հայաստանում ընկերության աշխատանքի առանցքային առաջնահերթությունների և տեղական շուկայի հեռանկարների մասին
16:11
01 Նոյեմբերի 2022
Ամերիաբանկ․ Հայաստանի բանկային ոլորտի ավանգարդում
Ամերիաբանկի ֆինանսական տնօրեն Հովհաննես Թորոյանն հարցազրույց է տվել Global Markets ամսագրին՝ ներկայացնելով Բանկի ռազմավարությունն ու հիմնական գործոնները, որոնք ապահովել են Ամերիաբանկի հաջողությունը Հայաստանի բանկային համակարգում
11:07
10 Հոկտեմբերի 2022
Tunmun.am-ի համահիմնադիրը՝ ՀՀ-ում անշարժ գույքի շուկայի ապագայի, նոր կայքի առավելությունների և կատարյալ հայտարարության գաղտնիքների մասին
Tunmun.am ծառայության համահիմնադիր, SkyLabs, CMO Bololex կրիպտոարժույթների տերմինալների ցանցի մարկետինգի տնօրեն Անդրանիկ Թողրամաջյանը ներկայացրել է անշարժի գույքին նվիրված նոր կայքի առանձնահատկություններն ու առավելությունները
14:16
24 Մայիսի 2022
ARARAT թանգարանն ավանդաբար միանում է «Թանգարանների գիշեր» ակցիային. որքանո՞վ են կարևոր նման նախաձեռնությունները (ՖՈՏՈ)
Երևանի կոնյակի գործարանի ARARAT թանգարանի ղեկավար Առնո Թադևոսյանը հարցազրույցի շրջանակում պատասխանել է մի քանի հարցի, որոնք վերաբերում են նման նախաձեռնությունների կարևորությանը, նա նաև խոսել է թանգարանի նոր ծրագրերի մասին
21:15
21 Մարտի 2022
33 հարց` հայտնի աճպարար Արամ Ղարիբյանին (ՎԻԴԵՈ)
Խաղաքարտերի նկատմամբ սերն Արամին սովորեցրին անհավանական ֆոկուսներ, որոնք անտարբեր չթողեցին նաև մեր նկարահանող խմբին. ՎԻԴԵՈ
19:37
01 Հունվարի 2022
Հասմիկ Կարապետյանը` անցյալի սխալների, ամուսնու և շատ գումար աշխատելու մասին. ԱՆհարմար հարցեր (ՎԻԴԵՈ)
Հասմիկ Կարապետյանը` անցյալի սխալների, ամուսնու և շատ գումար աշխատելու մասին. ԱՆհարմար հարցեր. ՎԻԴԵՈ