Վրաստանի իշխանությունները միտումնարով ոչնչացնում են իրենց երկրում առկա հայկական հուշարձանները, մասնավորապես՝ հայկական եկեղեցիները, երկուշաբթի հայտնեց Հայկական ճարտարապետությունն ուսումնասիրող հասարակական կազմակերպության (Research on Armenian Architecture, RAA) ղեկավար Սամվել Կարապետյանը:
«Բազմաթիվ օրինակներ կան, որոնք վկայում են, որ վրացական կողմը կամ յուրացնում է, կամ միտումնավոր ոչնչացնում է հայկական հուշարձանները, ինչը հատկապես վառ է արտահայտվել Թբիլիսիում Սուրբ Նշան եկեղեցում տեղի ունեցած միջադեպի օրինակով»,- ասաց փորձագետը:
Թբիլիսիի կենտրոնում տեղակայված Սուրբ Նշան հայկական եկղեցում, որը հիմնադրվել է 18-րդ դարի սկզբին, հրդեհ էր բռնկվել: Ինչի հետևանքով եկեղեցին լրջորեն տուժել է:
Ըստ Կարապետյանի, եկեղեցում երեք անգամ է հրդեհ բռնկվել, առաջինը՝ 2002թ.-ին, իսկ երկու մնացած անգամները՝ 2012թ.-ի հունվարի 2-ին և 9-ին, ինչի հետևանքով փլուզվել է գմբեթը պահպանող սյուներից մեկը: Մեղավորները չեն գտնվել: Հրդեհը ջրով է մարվել, ինչն անթույլատրելի է նման տեսակի կառույցներում. դրա հետևանքով պատերին ճաքեր են գոյացել:
Ըստ Կարապետյանի, նման վերաբերումնքը չի կարելի սովորական չիմացություն որակել: Նա ավելացրեց, որ վրացական իշխանությունները ոչ միայն ձգձգում են վերականգնողական աշխատանքների մեկնարկը, այլ նույնիսկ քանդված սյան տեղում հենարաններ չեն դրվել, ինչը կկանխեր հետագայում Սուրբ Նշան եկեղեցու, մասնավորապես՝ գմբեթի փլուզումը:
Փորձագետն ընդգծեց, որ վրացական կողմը նաև հայկական եկեղեցու յուրացման գործընթաց է սկսել:
«Վրացական կողմը խոսել է Սուրբ Նշան եկեղեցու վրացական ծագման մասին, ինչը ոչ մի հիմնավորում չունի»,- նշեց նա:
Կարապետյանն ընդգծեց, որ անկախ Վրաստանի գոյության տարիներին Թբիլիսիում մի քանի հայկական եկեղեցիներ են յուրացվել: «Նույնը տեղի է ունեցել Թբիլիսիում Բեթղեհեմի Սբ.Աստվածածին եկեղեցու հետ, որն այսօր գործում է որպես վրացական եկեղեցի: Վերականգնողական աշխատանքներից հետո եկեղեցուց անհետացան հայկական եկեղեցու բոլոր ատրիբուտները, այդ թվում՝ զոհասեղանը, գմբեթը, ոչնչացվեցին խաչքարերը»,- ասաց փորձագետը:
Նա ընդգծեց, որ Հայաստանը կարող է Վրաստանում պահպանել իր մշակութային ժառանգությունը միայն այն դեպքում, եթե հայկական իշխանություններն ակտիվորեն և հետևողական զբաղվեն այդ խնդրի լուծմամբ:
Թբիլիսիում այսօր գործում է ընդամենը երկու հայկական եկեղեցի՝ Սբ. Գևորգ Եկեղեցին և Սբ. Էջմիածինը, որոնք գտնվում են Հավլաբարում, ևս հինգը վիճելի են համարվում: -0-