Հայ փորձագետը կարծում է, որ Ատլանտյան օվկիանոսում ինքնաթիռի վթարի պատճառը օդում օդանավի մասնատվելն էր օդի ճնշման ընդունիչի խցանման պատճառով

22.06.2009, 19:03
Հայ փորձագետը կարծում է, որ Ատլանտյան օվկիանոսում ինքնաթիռի վթարի պատճառը օդում օդանավի մասնատվելն էր օդի ճնշման ընդունիչի խցանման պատճառով
Հայ փորձագետը կարծում է, որ Ատլանտյան օվկիանոսում ինքնաթիռի վթարի պատճառը օդում օդանավի մասնատվելն էր օդի ճնշման ընդունիչի խցանման պատճառով

ԵՐԵՎԱՆ, 22 հունիսի. /Նովոստի-Արմենիա/. Air France ավիաընկերության Airbus А330-200 օդանավի մայիսի 31-ի լույս հունիսի 1-ի գիշերը Ատլանտյան օվկիանոսում վթարի պատճառը օդում ինքնաթիռի մասնատվելն էր՝ արագության ցուցիչները կարգավորող օդի ճնշման ընդունիչի (Պիտոյի խողովակ) խցանման հետևանքով, կարծում է ՀՀ Ազգային ավիացիոն ասոցիացիայի նախագահ, ԽՍՀՄ վաստակավոր օդաչու Դմիտրի Աթբաշյանը:

«Կարծում եմ, որ եթե ֆրանսիական ինքնաթիռի օդի ճնշման ընդունիչը խցանվել էր, ապա կառավարման ավտոմատ համակարգը սկսել է ցույց տալ, որ ինքնաթիռը շատ փոքր արագությամբ է ընթանում: Մինչդեռ մեծ արագությամբ դա հանգեցրել է օդում ինքնաթիռի մասնատմանը»,- ասաց Աթբաշյանը «Նովոստի-Արմենիա» գործակալության թղթակցի հետ զրույցի ժամանակ:

Նրա խոսքերով՝ Պիտոյի խողովակն այնպես է սարքված, որ թռիչքի ընթացքում այնտեղ մտնող օդի կեսը լիակատար արգելակման է հասնում, իսկ մյուս մասը դուրս գալիս: Ընդ որում նա նշեց, որ այս երկու օդային զանգվածների միջև ճնշման տարբերությունից որոշվում է ինքնաթիռի օդային արագությունը:    

«Ժամանակակից ինքնաթիռներում տվյալ ազդանշանը թվայնացվում է, և դրանցով կարգավորվում է ինքնաթիռի կառավարման համակարգը»,- պարզաբանեց Աթբաշյանը:

Փորձագետը տեղեկացրեց, որ ժամանակակից ինքնաթիռներում թռիչքային արագությունների շատ մեծ դիապազոն կա, և երբ ինքնաթիռն ընթանում է փոքր արագությամբ, օդային ղեկերը պետք է մեծ անկյունների տակ թեքել, իսկ երբ ինքնաթիռն ընթանում է մեծ արագությամբ, այդ ղեկերի արդյունավետությունը շատ կտրուկ աճում է, և դրանք պետք է թեքել փոքր անկյունների տակ:

«Օրինակ, խորհրդային ТУ-134  ինքնաթիռում թռիչքի փոքր արագության դեպքում ղեկանվով շատ մեծ թափ էր պետք հավաքել, իսկ ТУ-154-ի վրա կառավարման ավտոմատ համակարգ կար, որը արագությունից կախված՝ ինքն էր «կապում» ու «բացում» ղեկերը»,- ասաց Աթբաշյանը:   

Նրա խոսքերով՝ ֆրանսիական ինքնաթիռի դեպքում ղեկերը «բացվել են» ու սկսել թեքվել մեծ անկյունների տակ, ինչը մեծ արագության պարագայում հանգեցրել է օդում ինքնաթիռի մասնատմանը:

Օդանավի վթարի երկու այլ տարբերակները՝ ահաբեկչական գործողությունն ու ամպրոպաբեր ամպի գործոնը Աթբաշյանը քիչ հավանական է համարում:  

Բացի այդ, նրա խոսքերով, ինքնաթիռները սպառազինված են ռադիոլոկատորներով, որոնք հստակ որոշում են ամպի ողջ ներքին կառուցվածքը, ինչի շնորհիվ կարելի է հեշտությամբ շրջանցել ամպի վտանգավոր օջախները:

«Այդ իսկ պատճառով քիչ հավանական է, որ ինքնաթիռը ամպի վտանգավոր հատված մտած լինի, եթե միայն օդաչուներն այդ պահին հորանջած չլինեն»,- ամփոփեց Աթբաշյանը: --0--