Ինչպես տարբերել իրական ՃՏՊ–ն խարդախությունից, կամ Հայաստանում ինչպես են գումար վաստակում ավտովթարների հաշվին
Այս բոլոր քայլերի նպատակն է կարգուկանոն հաստատել ճանապարհներին և բացառել տարատեսակ վեճերը ճանապարհատրանսպորտային պատահարի մասնակիցների միջև։ Սակայն, ինչպես ցույց տվեց պրակտիկան, դրական բոլոր գործողություններին միշտ կարելի է գտնել հակագործողություն։ Այս դեպքում դա խարդախ սխեմաներն են ավտոապահովագրության ոլորտում, որոնք վերջին 10 տարում զարգացել են և մեծ թափ են հավաքում, որոնց պատճառը նաև որոշ օրենսդրական բացթողումներն են։ «Նովոստի–Արմենիա» գործակալությունն ու «Արմենիա Ինշուրանս» ապահովագրական ընկերությունը պարզաբանում են խարդախ սխեմաների հիմնական տեսակները, որպեսզքի դուք չդառնաք նման սխեմայի մասնակից և չհայտնվեք տհաճ իրավիճակում։
Խարդախություններ` ԱՊՊԱ–ի ձևակերպման ամսաթվերի հետ կապված
Այսօր Հայաստանում յուրաքանչյուր վարորդ պետք է ունենա ԱՊՊԱ պայմանագիր, հակառակ դեպքում օրենքով նա պետք է վճարի տուգանք։ Որոշ վարորդներ հույսը դնում են բախտի վրա` մտածելով, որ չեն հայտնվի վթարային իրավիճակում և մեքենան վարում են առանց ԱՊՊԱ–ի` հույս ունենալով չհայտնաբերվել և չտուգանվել։
Սակայն ոչ ոք ապահովագրված չէ դժբախտ պատահարներից և վթարներից, ու եթե դուք չունեք ԱՊՊԱ պայմանագիր, ապա չարժե հուսալ, որ ՃՏՊ–ի դեպքում Ձեր փոխարեն վնասը կհատուցի ԱՊՊԱ ընկերությունը։ Այս դեպքում շատ վարորդներ դիմում են խորամանկությունների, նրանք ԱՊՊԱ պայմանագիր են կնքում ՃՏՊ–ից հետո։
Օրինակ, վարորդը վթարի է ենթարկվել, բայց չունի ԱՊՊԱ պայմանագիր։ Նա մուտք է գործում առցանց համակարգ և օպերատիվորեն ձևակերպում է պայմանագիր, ինչից հետո զանգում է ապահովագրական ընկերություն և հայտարարում է, որ նոր է վթարի է ենթարկվել։ ԱՊՊԱ–ի ձևակերպումից հետո` նման կերպ փորձում է զրկել ապահովագրական ընկերությանը հետադարձ պահանջի իրավունքից։
Բայց «Արմենիա Ինշուրանսում» վստահեցրին, որ այսօր ապահովագրողների համար դժվար չէ բացահայտել խարդախ սխեման և ապացուցել այն` հաշվի առնելով թվային տեխնոլոգիաների զարգացումը, բազմաթիվ տեսահսկման սարքերը և իրենց անվտանգության աշխատակիցների կողմից տարաբնույթ միջոցառումների իրականացումը։
Եթե ընկերությունը հաստատի խարդախության փաստը, ապա վարորդը փոխհատուցում չի ստանա, նրան նույնիսկ սպառնում է քրեական պատասխանատվություն, այդ պատճառով ավելի լավ է հաշվի առնել բոլոր հանգամանքները և նախօրոք ունենալ պայմանագիր։
Իրական վնասներին չհամապատասխանող վնաս
Վերանորոգման և պահեստամասերի արժեքի աղավաղում
Խաբեբաները նաև փորձում են փոխհատուցում ստանալ բեմադրված վթարի համար։ Օրինակ վնասվել են մեքենայի թանկարժեք էլեկտրական սարքերը, շարժիչը, շարժահաղորդման համակարգը կամ այլ մասեր և փոխհատուցում ստանալու համար մեքենայի մասնակցությամբ բեմադրվում է ճանապարհատրանսպորտային պատահար։
Լինում են դեպքեր, երբ փորձ է արվում ՃՏՊ-ի ընթացքում ներկայացնել թանկարժեք այլ իրերի վնասվելը, դրանց համար ևս փոխհատուցում ստանալու համար։ Օրինակ, վթարի ընթացքում իբր կոտրվել է թանկարժեք սմարթֆոնը կամ մեքենայում եղած այլ տեխնիկա։
ԱՊՊԱ-ի պատահարների ձևակերպում՝ տարբեր ժամանակահտվածում մի քանի ապահովագրողի մոտ
Վթարի հանգամանքների կեղծում
Լինում են դեպքեր, երբ ՃՏՊ-ի մասնակիցները դիտմամբ խեղաթյուրում են վթարի հանգամանքները՝ կախված վնասի չափից, այսինքն վթարի համար մեղքը բարդում են ավելի քիչ վնաս կրած վարորդի վրա, բայց նա մեղավոր չէ:
Որոշ՝ առավել կրեատիվ խաբեբաներ, միտումնավոր պայմանավորվելով ՃՏՊ-ի մյուս մասնակցի հետ, լրացնում են միջադեպի կեղծ համաձայնեցված հայտարարագրեր, որտեղ ամեն մեկը որպես մեղավոր կողմ է ներկայացնում մյուս կողմին: Այդկերպ նրանք երկուսն էլ հույս ունեն փոխհատուցում ստանալ իրենց ապահովագրական ընկերություններից:
Խաբեբաները նույնիսկ կարող են մեկ վարորդին փոխարինել մեկ ուրիշով, եթե առաջինը չունի վարորդական իրաունք կամ ՃՏՊ-ի պահին եղել է ոչ սթափ վիճակում:
Հատուցման գործընթացում «Արմենիա Ինշուրանս» ընկերությունը փորձաքննությունների և ինքնուրույն իրականցրած հետաքննության արդյունքում բացահայտել է բազմաթիվ նման հանցագործություններ և իրավապահ մարմիններին ուղարկվել հաղորդումներ, որոնց արդյունքում խարդախություն կատարած անձինք դատապարտվել են տարբեր պատիժների։
Վթարների հաշվին գումարի վաստակում. տարեկան մեկ անձի կողմից 80 ՃՏՊ, արդյո՞ք, հնարավոր է
Պարզապես պատկերացրեք, ստացվում է, որ մարդը մեկ տարում չորս օրը մեկ կանոնավոր կերպով վթարի է ենթարկվել: Դա, իհարկե, բացառիկ դեպք է, որի փաստով ընկերությունը համապատասխան նյութեր է ներկայացրել իրավապահ մարմիններին, և այդ փաստով հարուցվել է քրեական գործ:
Անբարեխիղճ «գործակալներ»
Շուկայում հանդիպել են դեպքեր, երբ ապահովագրական ընկերության աշխատակից կամ գործակալ չհանդիսացող, սակայն այդպիսին ներակայացող անձինք դիմել են խարդախության ստանալով ապահովագրավճար՝ սակայն տրամադրել են կեղծ փաստաթուղթ՝ փաստացի չեն կնքել ԱՊՊԱ պայմանագիր կամ, հանդիսանալով գործակալ կնքել են ավելի կարճ ժամկետով, օրինակ 3 ամսով, պայմանագրեր, սակայն վերցերել են 1 տարվա գումար։
Եթե դուք, ունենալով նման պայմանագիր, դառնում եք վթարի մեղավոր մասնակից, ապա, ցավոք, ստիպված կլինեք ինքնուրույն վճարել բոլոր փոխհատուցումները, քանի որ փաստացի չունեք ԱՊՊԱ պայմանագիր:
Ինչպե՞ս կարելի է ապահովագրվել նման տհաճ իրավիճակներից
Ապահովագրական խարդախության զարգացման պատճառները
Խնդիրները նաև խորանում են ապահովագրության ոլորտում կատարված հանցագործությունների համար պատասխանատվություն նախատեսվող քրեաիրավական հատուկ նորմերի բացակայության պատճառով, իսկ պատիժ նախատեսող նորմերը հավանաբար մեղմ են։