527.46
7.22
475.92
+28
Եղանակը Երևանում
Հայ

Հայաստանի դպրոցականներին ֆինանսական կրթություն կմատուցեն

10:26
12 Սեպտեմբերի 2017

ԵՐԵՎԱՆ, 12 սեպտեմբերի. /Նովոստի–Արմենիա/. 2014 թվականին ՀՀ կառավարության կողմից հավանության է արժանացել Հայաստանում ֆինանսական կրթման ազգային ռազմավարությունը, որը մշակվել է պետական, մասնավոր և հասարակական ոլորտի ներկայացուցիչներից կազմված հանձնաժողովի ջանքերով: Այս ռազմավարության ամենակարևոր բաղադրիչներից է դպրոցներում ֆինանսական կրթության ներդրումը, որի նպատակն է սովորողներին զինել գիտելիքով, հմտություններով և վստահությամբ՝ գիտակցված և պատասխանատու ֆինանսական որոշումներ կայացնելու համար։ Արդյունքում, նրանք ուսումն ավարտելուց հետո կկարողանան ինքնուրույն և արդյունավետ կառավարել անձնական ֆինանսները:

ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության, ՀՀ կենտրոնական բանկի, Կրթության ազգային ինստիտուտի, Գերմանական խնայբանկերի միության համագործակցության արդյունքում մշակվել են ֆինանսական կրթության չափորոշիչները, որոնց հիման վրա աշակերտները հնարավորություն կունենան ուսումնասիրել ֆինանսական կրթության տարրերը դպրոցական առարկաներում ինտեգրման եղանակով:

Փորձնական ծրագիրը մեկնարկել է սեպտեմբերին` 13 դպրոցներում, և տևելու է մեկ ուսումնական տարի: Այն մասին, թե ինչպես է անցկացվելու աշակերտների ուսուցումը, որ դպրոցներում և ինչպես է գնահատվելու ծրագրի արդյունավետությունը, «Նովոստի-Արմենիա» գործակալությանը տված հարցազրույցում պատմել է ՀՀ ԿԲ ֆինանսական կրթության մասնագետ և ծրագրի համակարգող Արթուր Փոքրիկյանը:

«Նովոստի-Արմենիա». Հատկապես ի՞նչ է նախատեսվում սովորեցնել դպրոցականներին այս ծրագրի շրջանակում։

Ա. Փոքրիկյան. Ֆինանսական կրթման ազգային ռազմավարությամբ նախատեսված են ֆինանսական կրթության հիմնական թեմատիկ ուղղություններ, որոնց հիման վրա ոլորտի փորձագետներից ձևավորված աշխատանքային խմբերը, ըստ տարիքային խմբերի, առանձնացրել են այն գիտելիքը, հմտությունները և վերաբերմունքը, որոնք անհրաժեշտ են սովորողներին:
Ընդհանուր առմամբ` ֆինանսական կրթությունը ներառում է յոթ թեմատիկ ոլորտ.

1. Ընդհանուր տնտեսական հասկացություններ,

2. Անձնական բյուջեի կառավարում,

3. Խնայողություններ և երկարաժամկետ պլանավորում,

4. Պարտքերի կառավարում,

5. Ֆինանսական ծառայությունների արդյունավետ ընտրություն,

6. Անձնական շահերի և իրավունքների պաշտպանություն,

7. Ֆինանսական խարդախությունների և զեղծարարությունների կանխարգելում և պաշտպանություն։

Այս թեմաներից յուրաքանչյուրն արտացոլված է մշակված առարկայական չափորոշիչներում՝ ըստ տարիքային խմբերի՝ պարզից բարդ սկզբունքով:

«Նովոստի-Արմենիա». Ո՞ր դասարաններում կներդրվեն ֆինանսական գրագիտության բաղադրիչները։

Ա.Փոքրիկյան. Ծրագիրը կներդրվի գրեթե բոլոր դասարաններում` երկրորդից մինչև տասնմեկ։ Ըստ կրթական մակարդակների ֆինանսական կրթության տարրերը ինտեգրված կլինեն «Ես և շրջակա աշխարհը», «Մաթեմատիկա», «Հասարակագիտություն» և «Հանրահաշիվ» առարկաներում: Բոլոր թեմաները բաժանված են ըստ տարիքային խմբերի և համապատասխան որակները սովորողների մեջ ձևավորվելու են տարեց տարի՝ սկսելով ամենապարզ հասկացություններից և ավարտելով տարբեր իրավիճակներում ֆինանսական որոշումների կայացմամբ: Այսպես, օրինակ, տարրական դպրոցում սովորողները կիմանան, թե ինչու է կարևոր խնայողությունը առհասարակ, ինչ պետք է անել խնայելու համար, հետագայում պատկերացում կկազմեն խնայողությունները կառավարելու և ներդնելու հիմնական գործիքներին, իսկ արդեն ավագ դպրոցում կուսումնասիրեն ներդրումներ կատարելու վերաբերյալ ավելի խորացված գիտելիք և հմտություններ: Արդյունքում դպրոցի շրջանավարտները կունենան անհրաժեշտ գիտելիք, հմտություններ և վերաբերմունք իրենց խնայողությունները արդյունավետ տնօրինելու համար:

Հաշվի առնելով այն, որ փողը մեր կյանքի անբաժանելի մասն է կազմում, այս ծրագիրը հնարավորություն է ընձեռում սովորողների շրջանում զարգացնել շատ կարևոր և արդիական կյանքի հմտություն: Ֆինանսական կրթությունը կենսական անհրաժեշտություն է յուրաքանչյուր մարդու համար և անկասկած ազդում է մարդու բարեկեցության վրա:

«Նովոստի-Արմենիա». Իսկ ի՞նչ ձևաչափով կկատարվի ուսուցումը։

Ա. Փոքրիկյան. Ֆինանսական կրթության ազգային ռազմավարության համաձայն՝ սահմանվել է, որ դպրոցականների ֆինանսական կրթությունը պետք է իրականացվի դպրոցական գործող առարկաներում ինտեգրման միջոցով: Միջազգային փորձը (Իռլանդիա, Ավստրալիա և այլն) ցույց է տալիս, որ նման մոտեցումը առավել արդյունավետ է, քան դպրոցում առանձին առարկա ունենալը: Մասնավորապես այն էականորեն չի անդրադառնում աշակերտների և ուսուցիչների ծանրաբեռնվածության վրա, երկրորդ, ինտեգրվելով գործող առարկաներում՝ այն կամուրջ է դառնում պրակտիկ կյանքի և առարկայում ուսուցանվող երևույթների միջև։

Այսպիսով, ֆինանսական կրթության բովանդակությունը տարրական դասարաններում համահունչ կհամադրվի «Մաթեմատիկա» և «Ես և շրջակա աշխարհը» առարկաների հետ, իսկ միջնակարգ և ավագ դպրոցներում «Մաթեմատիկա», «Հանրահաշիվ» և «Հասարակագիտություն» առարկաների հետ: Ոլորտի լավագույն փորձագետներից ձևավորված աշխատանքային խումբը մշակել է համապատասխան առարկաներում ինտեգրվող ֆինանսական կրթության չափորոշիչները և նյութերը՝ ըստ տարբեր տարիքային խմբերի։

Загружается новость ... "Право"

Այսպիսով, 2-ից 11-րդ դասարաններում արդեն նախատեսված առարկաներում կներառվեն ֆինանսական կրթության տարրեր, ընդ որում` այնպես, որ չխախտվեն տվյալ առարկային բնորոշ սկզբունքները։ Օրինակ՝ «Ես և շրջակա աշխարհը» առարկայի ծրագրում արդեն առկա «Ընտանիք» թեմայի ներքո երեխաների հետ կքննարկվեն նաև փող վաստակելու և ծախսելու վերաբերյալ հարցեր, իսկ «Մաթեմատիկա» առարկայի «Թվաբանական գործողություններ» թեմայում ներառված կլինեն թղթադրամները և մետաղադրամները օգտագործելու միջոցով գնումներ կատարելու և մանրը ճիշտ ստանալու վերաբերյալ խնդիրներ: Ավելի բարձր դասարաններում աստիճանաբար բովանդակությունը ավելի կբարդանա այնպես, որ դպրոցը ավարտելիս սովորողը ունենա այն անհրաժեշտ գիտելիքը, հմտությունները և վերաբերմունքը՝ արդյունավետ ֆինանսական որոշումներ կայացնելու համար:

«Նովոստի-Արմենիա». իսկ ի՞նչ փուլում է ծրագիրը, և ե՞րբ այն կներդրվի դպրոցներում։

Ա. Փոքրիկյան. Այս պահին արդեն իսկ մշակվել են հիմնական բովանդակային նյութերը, որոնք արդեն սեպտեմբերից փորձարկվելու են 13 դպրոցներում: Այդ դպրոցներից 46 ուսուցիչներ վերապատրաստվել են հատուկ դասընթացների միջոցով՝ ծրագիրը արդյունվետ իրականացնելու համար: Փորձարկումը կշարունակվի մեկ ուսումնական տարի, որի հիման վրա կվերանայվեն և կլրամշակվեն նյութերը, կստեղծվեն նաև ուսուցիչների համար նախատեսված մեթոդական ձեռնարկներ:

«Նովոստի-Արմենիա». ի՞նչպես եք նախատեսում գնահատել ծրագրի արդյունավետությունը։

Ա. Փոքրիկյան. Փորձարկում իրականացնող դպրոցներից որոշներում փորձարկվում է նշված առարկաներից միայն մեկը: Այս քայլի հիմնական նպատակն է հասկանալ առանձին առարկաների դերը արդյունավետ ֆինանսական կրթություն իրականացնելու տեսանկյունից:

Ծրագրի արդյունավետությունը գնահատելու համար իրականցվելու են ֆոկուս խմբեր, հարցազրույցներ ընդգրկված դպրոցների սովորողների, ուսուցիչների և ծնողների շրջանակում: Ֆոկուս խմբերը իրականացվելու են փորձարկման մեկնարկին և ուսումնական տարվա վերջում:

Բացի այս ծրագրի աշխատանքային խմբում ներգրավված փորձագետները պարբերաբար դասալսումներ և մեթոդական աջակցություն են ցուցաբերելու փորձարկում իրականացնող ուսուցիչներին:-0-

Թեմատիկ նյութեր
Բաժնի այլ նյութեր
17:42
15 Օգոստոսի 2019
ԹԵՍՏ. որքա՞ն արդյունավետ եք կառավարում անձնական ֆինանսները
Ուզու՞մ եք իմանալ, թե որքան արդյունավետ եք կառավարում անձնական ֆինանսները։ «Նովոստի–Արմենիա» գործակալության թեստը կօգնի Ձեզ այդ հարցում։
10:51
07 Օգոստոսի 2019
Ֆինանսական բարեկեցության 10 հիմնական սկզբունքները
Ներկայացնում ենք մի շարք սկզբունքներ, որոնց հետևելով` կարելի է կյանքն ավելի լավը դարձնել։
11:24
01 Օգոստոսի 2019
Հինգ ֆինանսական բջջային հավելվածներ ճամփորդների համար
Պատրաստվելով արձակուրդի` թեթևացրեք տարատեսակ ֆրինանսական հարցերի լուծումը ճամփորդության ժամանակ։ Այդ հարցում ձեզ կօգնեն մի քանի օգտակար ֆինանսական անվճար հավելվածներ։
11:06
25 Հուլիսի 2019
Հիփոթեք երիտասարդների և չամուսնացածների համար. ինչպե՞ս ստանալ
Երիտասարդ, աշխատող և չամուսնացած մարդկանց համար հիփոթեքը դեռևս մնում է անհասանելի։ Կարո՞ղ են նրանք հիփոթեք վերցնել և ի՞նչ պայմաններով. այս թեմայի շուրջ զրուցել ենք «Ազգային հիփոթեքային ընկերություն» ՎԿ–ի (ԱՀԸ) գործադիր տնօրեն Էդմոնդ Վարդումյանի հետ։
12:21
18 Հուլիսի 2019
Կրիպտոարժույթ. գայթակղիչ եկամու՞տ, թե՞ ֆինանսական սնանկության սպառնալիք
ՀՀ ԿԲ սպառողների իրավունքների պաշտպանության և ֆինանսական կրթության կենտրոնը ներկայացրել է հանրապետության բնակչության հետաքրքրությունների փոփոխությունը ֆինանսական կրթման տեսանկյունից։
12:56
11 Հուլիսի 2019
Ինչպես գումար խնայել արձակուրդի համար. 10 հոգեբանական հնարք
«Նովոստի–Արմենիա» գործակալությունը ներկայացնում է տեղեկատվություն տարածված հոգեբանական հնարքների մասին։
11:03
04 Հուլիսի 2019
Ինչպես ճիշտ պլանավորել արձակուրդային բյուջեն
Եկել է արձակուրդների ժամանակաշրջանը, և ամենաճիշտ ժամանակն է մտածել տարվա ամենագլխավոր հանգստի պլանավորման մասին:
10:40
27 Հունիսի 2019
Ի՞նչ կարող են անել դատական կատարածուները պարտքերի համար (ՎԻԴԵՈ)
Ներկայացնում ենք այն դեպքերը, որոնց պարագայում ԴԱՀԿ–ը կարող է բռնագանձել քաղաքացիների դրամական միջոցները։
10:15
20 Հունիսի 2019
Ի՞նչ անել եթե ձեր բանկային քարտն արգելափակվել է
«Նովոստի–Արմենիա» գործակալությունն ուսումնասիրել է իրավիճակը`ներկայացնելով խորհուրդներ քարտն աշխատանքային ռեժիմի վերադարձնելու համար։
10:27
13 Հունիսի 2019
Ինչպես խուսափել տարածված ֆինանսական սխալներից
«Նովոստի–Արմենիա» գործակալությունն ներկայացնում է առավել տարածված ֆինանսական սխալները:
11:42
10 Հունիսի 2019
Արմենուհի Մկրտչյանը պատմել է, թե ում և ինչու է հարկավոր ֆինանսական կրթությունը (ՎԻԴԵՈ)
ՀՀ ԿԲ Սպառողների իրավունքների պաշտպանության և ֆինանսական կրթման կենտրոնի ղեկավար Արմենուհի Մկրտչյանը խոսել է ֆինանսական կրթության անհրաժեշտության, դպրոցներում նման կրթության ներդրման օգտի և ստացված գիտելիքների գործնական կիրառման մասին։
11:14
04 Հունիսի 2019
Անվտանգության ֆինանսական բարձիկի ստեղծման 10 միջոց
Մարդկանց համար շատ կարևոր է զգալ, որ իրենք ֆինանսապես պաշտպանված են տարատեսակ չարդարացված հանգամանքների առաջացման դեպքում։