486.78
+0.12
515.5
+2.27
8.41
+0.01
-3
Եղանակը Երևանում
Հայ
Հայ դեռահասների` տեղեկատվության հետ աշխատելու կարողությունը կպարզեն փորձագետները
21:37
25 Մայիսի 2015

ԵՐԵՎԱՆ, 25 մայիսի. /Նովոստի–Արմենիա/. Դպրոցների շրջանավարտների տեղեկատվական–հեռահաղորդակցային ձեռնահասության գնահատման հարցերով միջազգային սեմինար է մեկնարկելու մայիսի 26–ին Երևանում։ Միջոցառմանը, որին մասնակցելու են յոթ երկրների, այդ թվում` Հայաստանի Հանրապետության փորձագետները, կքննարկվի դեռահասների` կենսական խնդիրների լուծման  և ուսման համար թվային հաղորդակցային տեխնոլոգիաներն օգտագործելու, համապատասխան տեղեկատվություն գտնելու, այն գնահատելու, ինտեգրելու, դրա հիման վրա նորը ստեղծելու և փոխանցելու հմտությունները։

Ինչպես նշեց Կադրերի նախապատրաստման ազգային հիմնադրամի փոխտնօրեն Սվետլանա Ավդեևան, ՏՏ ձեռնահասությունը ենթադրում է «համակողմանի աշխատանք տեղեկության հետ, ստացված տեղեկության հիման վրա գործնական խնդիրների լուծում, հաղորդակցության իրականացում, հետազոտական գործունեության անցկացում»։

«21–րդ դարի հիմնական հմտություններից մեկը` դպրոցի շրջանավարտի ՏՏ ձեռնահասության բարձր մակարդակը, գրավականն է նրա, որ նա հաջողակ կլինի և կաշխատի ժամանակակից տեղեկատվական հասարակության պայմաններում` ձեռք բերելով անընդհատ ուսուցման հմտություններ ամբողջ կյանքի ընթացքում»,– ասաց նա, ավելացնելով, որ այդ հմտությունը պետք է կարողանալ ձևավորել և չափել։

Միջազգային սեմինարում կներկայացվի այդպիսի ձեռնահասության մակարդակի չափման գործիք Information and Communication Literacy Test (ICL Test, www.ictlit.com)։ Փորձագետների կարծիքով, այդ թեստը փաստացի թույլ է տալիս գնահատել դեռահասների` տեղեկատվական հասարակությունում ապրելուն պատրաստ լինելու մակարդակը։ Միաժամանակ, ինչպես պարզաբանում են մասնագետները, թեստն ուղղված է ոչ թե տեխնոլոգիական հմտությւոնների մակարդակի որոշմանը, այլ թեստն անցնողի` տեղեկության հետ արդյունավետ աշխատելու, նրա ճանաչողական որակների ընդունակությունների բացահայտմանը։

«Թեստի մշակողների համար կարևոր է որոշել ոչ թե այն, թե որքան արագ է դպրոցականը խմբագրական հատվածում տեքստ մուտքագրում կամ տիրապետում բրաուզերին, այլ այն, որքանով են նրա մոտ ձևավորված մտածողության ունիվերսալ հմտությունները», – նշեց Սվետլանա Ավդեևան, միաժամանակ ավելացնելով, որ թվային տեխնոլոգիաներն ինքնանպատակ չեն, այլ տեղեկատվական հասարակությունում նորմալ գոյության միջոց։

ICL Test–ը հիմնբած է ՏՏ–ձեռնահասության յոթ բաղկացուցիչների վրա` սահմանում (խնդիրը ձևակերպելու կարողություն), հասանելիություն (տարբեր աղբյուրներից տեղեկություն գտնելու կարողություն), կառավարում (տեղեկությունը դասակարգելու կարողություն), ինտեգրում (տեղեկությունը վերլուծելու կարողություն), ինչպես նաև գնահատում, ստեղծում և փոխանցում։ Թեստավորումն ընդգրկում է 16 առաջադրանքներ (պարզ, միջին և բարդ), որոնց կատարման համար տրվում է երկու ակադեմիական ժամ։ Ուսումնական խնդիրներն ուղեկցվում են իրական կյանքից վերցրած առաջադրանքներով։ Սովորողն օգտագործում է թվային տեխնոլոգիաների լայն շրջանակ, այդ թվում` տեքստային խմբագիրներ, շնորհանդեսների ստեղծման համար նախատեսված գործիքներ, էլեկտրոնային աղյուսակներ, գրաֆիկներ, տվյալների բազաներ, մուլտիմեդիայի միջոցներ, ինչպես նաև էլեկտրոնային փոստ, սոցիալական ցանցեր։

Խոսելով այն մասին, թե ինչպես է կատարվել թեստի փորձարկումը Հայաստանում, Հայաստանի Հանրապետության գնահատման և թեստավորման կենտրոնի փոխտնօրեն Արսեն Բաղդասարյանը հայտնեց, որ թեստային առաջադրանքներն տեղայնացվել են` հաշվի առնելով լեզվական և մշակութային առանձնահատկությունները, միջնակարգ հանրային կրթության ազգային համակարգի նպատակները, խնդիրները և առանձնահատկությունը։

Թեստավորվել է Հայաստանի բոլոր 11 մարզերի մոտ 2500 աշակերտ։ «Թեստավորումը ոչ պարտադիր բնույթ էր կրում և իրական հետաքրքրություն առաջացրեց սովորողների շրջանում»,– նշեց փորձագետը։

Հետազոտության արդյունքներով պարզվեց, որ Հայաստանի սովորողների 24 տոկոսն ունի է ՏՏ ձեռնահասության բարձր մակարդակ, այսինքն, թեստի բոլոր չափանիշներով համապատասխանում է ՏՏ ձեռնահասի որակներին։ Սովորողների 40 տոկոսն ունի ՏՏ ձեռնահասության միջին (հիմնական) մակարդակ և 8 տոկոսը` առավել ցածր, «զարգացող» մակարդակ։ Եվս 9 և 19 տոկոս հայտնվել են «միջինից բարձր» և «միջինից ցածր» միջանկյան կարգերում։

«Այո, երիտասարդությունը լավ տիրապետում է գաջեթների և կոճակներ սեղմում, բայց շատ ավելի վատ է աշխատում տեղեկության հետ»,– ասաց Սվետլանա Ավդեևան, գանգատվելով նրանից, որ դա նշանակում է երեխաների` ինքնազարգացմանն անպատրաստ լինել։ Բացի այդ, նա պատմեց, որ «ևս մեկ առասպել, որ բացահայտում է այս թեստը, կապված է այն տարածված կարծիքի հետ, թե տեղեկատվական տեխնոլոգիաները նվազեցնում են թվային անհավասարությունը»։ «Թեստը ցույց տվեց, որ անհավասարությունը նվազեցնում են տեղեկատվական–կրթական միջավայրին սերտաճած մանկավարժական տեխնոլոգիաները»,– ընդգծեց նա։ Միաժամանակ, փորձագետներն ուշադրությունը հրավիրում են նրա վրա, որ «սանդղակն անհատական է յուրաքանչյուր երկրի համար, և թեստավորման տվյալներն ըստ երկրները համադրելի չեն ուղղակիորեն»։

Ինչպես հայտնեց Համաշխարհային բանկի կրթության բնագավառի ավագ մասնագետ Տիգրան Շմիսը, տեղեկատվական ձեռնահասության գնահատման գործիքը մշակվել է «Կրթության տեղեկայնացում» նախագծի շրջանակում, որն իրագործվել է Ռուսաստանում Համաշխարհային բանկի օժանդակությամբ 2004-2008 թվականներին։ Այնուհետև, փորձագետի խոսքով, գործիքը նոր զարգացում է ստացել միջազգային մակարդակով Կրթության բնագավառում աջակցության ռուսական ծրագրի (Russian Education Aid for Development, READ) շրջանակում, որն իրականացվում է Համաշխարհային բանկի և Ռուսաստանի Դաշնության հետ համատեղ։

«Ծրագիրն ուղղված է որակի գնահատման համակարգերի զարգացմանն ութ երկրներում և Ռուսաստանի ազգային ներուժի ամրապնդմանը կրթության ոլորտում զարգացման միջազգային աջակցության ցուցաբերման գործում»,– ավելացրեց Տիգրան Շմիսը։

Պատասխանելով թղթակցի` տվյալ թեստի վավերականության մասին հարցին, կրթության ոլորտում Համաշխարհային բանկի տեղեկատվական–հաղորդակցային տեխնոլոգիաների կիրառման գծով խորհրդատու Մարկ Զելմանը նշեց, որ «Համաշխարհային բանկի միջազգային աուդիտորական խումբն անցկացրել է ICL Test–ի կառուցողական, կոնվերգենտ և դիվերգենտ վավերականության ստուգումը»։ «Թեստը հաջողությամբ անցել է այդ ստուգումը, մեթոդը զարգացում, հիմնավորում և ապացուցողական բազա է ստացել»,– ասաց նա, ավելացնելով, որ թեստի ստուգման հաջորդ քայլը կլինի դրա դիտարկումը վավերականության նկատմամբ հետմոդեռնիստական տեսանկյունից, այսինքն, ապացույցների տարբեր տեսակների վերլուծության տեսանկյունից, որոնք հավաքվել են և կուսումնասիրվեն տարբեր ոլորտներում` թեստային առաջադրանքների նախագծումից մինչև օպերացիոն թեստավորում։

«Դեռ պետք է գիտակցել, համակողմանի վերլուծել և գնահատել ստացված տեղեկության բոլոր ասպեկտները (օպերացիոն թեստավորման արդյունքների երկրորդային վերլուծություն, տեղեկատվություն անկետավորման միջոցով, ազդեցության նշանակալի գործոնների վերհանում և այլն), բայց արդեն պարզ է, որ ուսումնասիրությունը լավ հնարավորություն է ընձեռում ստուգել, թե որքանով են դպրոցում ստացած գիտելիքներն օգնում հիմնական դպրոցի (ոչ միայն ինֆորմատիկայի, այլ նաև ընդհանուր առմամբ) շրջանավարտներին մտնել հասուն կյանք, աշխատել և ապրել արագ փոփոխվող և զարգացող տեղեկատվական հասարակությունում»,– ընդգծեց Արսեն Բաղդասարյանը։ -0-

Loading...
Թեմատիկ նյութեր
Բաժնի այլ նյութեր
20:06
23 Փետրվարի 2017
Գիտնականն ու զբոսավարն ընկել են գործող հրաբխի խառնարանը և ողջ են մնացել
Արգենտինացի գիտնական–հրաբխագետ Ռոդոլֆո Ալվարեսը (Rodolfo Alvarez) և նրա զբոսավարը ողջ են մնացել Նիկարագուայի Մասայա գործող հրաբխի խառնարանն ընկնելուց հետո։
10:25
23 Փետրվարի 2017
Հանրապետության տարածքում ջերմաստիճանը բարձրացել է
Ձմեռը, կարծես, չի ուզում զիջել դիրքերը, սակայն եղանակը տաքացել է։
20:41
22 Փետրվարի 2017
«Քարդաշյանների ընտանիք»–ի իսլանդական ծաղրանմանության գլխավոր հերոսները կատուներն են (ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ)
Իսլանդիայում «Քարդաշյանների ընտանիքը» ամերիկյան հեռուստաշոուի ծաղրանմանությունը համացանցային իսկական հիթ է դարձել։
19:01
22 Փետրվարի 2017
Սոցցանցերի հայկական տիրույթը լի է ծիծաղով Մեհրիբանի նշանակման կապակցությամբ
Սոցցանցերի հայ օգտատերերը նախօրեին բուռն քննարկում էին Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևի որոշումը:
11:12
22 Փետրվարի 2017
Ձմեռը զիջում է դիրքերը. սպասվում է մինչև 16 աստիճան տաքություն
Շուրջ երկու ամիս տևած սառնամանիքներից հետո Երևանում վերջապես սպասվում է դրական ջերմաստիճան։
19:50
21 Փետրվարի 2017
Երիտասարդ հայ տղան Մոսկվայում արժանացել է «Բոցավառ սիրտ» մրցանակին մարդ փրկելու համար
Երիտասարդ Տիգրան Բաղդասարյանը Մոսկվայում արժանացել է «Բոցավառ սիրտ» մրցանակին, որը հանձնվում է երիտասարդ հերոսներին խիզախ արարքների համար։
14:45
21 Փետրվարի 2017
Դուբայում քննում են ռուս մոդելի վտանգավոր հնարքները (ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ)
Դուբայի Cayan Group դեվելոփեր–ընկերությունը շարունակում է իրավաբանական հետապնդումը ռուսաստանցի մոդելի նկատմամբ:
15:00
20 Փետրվարի 2017
Հայտնի են մանրամասներ Արմավիրում դպրոցականների թունավորման դեպքով
Այսօր Արմավիրի մարզի Արտաշար գյուղի միջնակարգ դպրոցից 9 աշակերտ թունավորման ախտանիշներով տեղափոխվել է Մեծամորի բժշկական կենտրոն։
10:55
20 Փետրվարի 2017
Երկար սպասված գարունը սարերի հետևում չէ. օդի ջերմաստիճանը կբարձրանա 10–15 աստիճանով
Երկար սպասված գարունը սարերի հետևում չէ։
22:08
19 Փետրվարի 2017
Ահաբեկիչների ստեղծած վիրուսները կարող են սպանել 30 մլն մարդ
Ամերիկյան Microsoft կորպորացիայի հիմնադիր Բիլ Գեյթսը նախազգուշացրել է համաշխարհային առաջնորդներին:
19:13
19 Փետրվարի 2017
Սմուզի արքայանարնջով և բանանով` համեղ և օգտակար
Ձմռան վերջը և գարնան սկիզբը համարվում է ավիտամինոզի ժամանակաշրջան:
15:11
19 Փետրվարի 2017
Հինգ սուպերմթերքներ սրտի և անոթների համար
Գրիպի սեզոնից հետո հատկապես կարևոր է պահպանել և պաշտպանել մեր օրգանիզմի  «շարժիչի» աշխատանքը: