554.45
7.64
486.1
+12
Եղանակը Երևանում
Հայ

Զարգացման վերացական ծրագիր և անօգնական ընդդիմություն. ի՞նչ ապագա է ընտրել Հայաստանը

13:15
18 Փետրվարի 2019

ԵՐԵՎԱՆ, 18 փետրվարի./Նովոստի–Արմենիա/. Հայտնի դրույթն այն մասին, որ «իշխանությունն այլասեռում է» ապրիորի չունի բացառություններ։ Այս բախտից չխուսափեց նաև ՀՀ նոր իշխանությունը` վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի գլխավորությամբ։   

Փետրվարի 14–ին ՀՀ ԱԺ–ն, որտեղ բացարձակ մեծամասնություն են կազմում ՀՀ վարչապետի կողմնակիցները, ընդունեց կառավարության հնգամյա ծրագիրը։ Փաստաթղթին կողմ քվեարկեց 82 պատգամավոր «Իմ քայլը» իշխող խմբակցությունից, դեմ` 37 պատգամավոր «Բարգավաճ Հայաստան» և «Լուսավոր Հայաստան» ընդդիմադիր խմբակցություններից։

Փաստաթուղթը, սակայն արժանացավ ոչ միանշանակ գնահատականի փորձագիտական շրջանակներում։ Հիմնական քննադատությունը վերաբերում է կետերի դեկլարատիվ բնույթին, որոնք չեն ներառում նախանշված նպատակների իրականացման ժամկետներ, մեխանիզմներ, մեծ մասամբ որևէ բան չկա բացի «խնդրի տեսլականից»։

Загружается новость ... "Лево"

Փաստորեն ծրագրի հեղինակների համար կարևոր չեն նախանշված խնդիրների իրականացման մեխանիզմներն ու ժամկետները, և վերջիններս ընդհանրապես չեն ներառվել ծրագրում։

Հենց սա էլ դարձավ ընդդիմության հարձակումների պատճառը, որն ի պատասխան ստացավ արհամարհանքի, հեգնանքի և սարկազմի դրսևորում։ Այս ամենը դարձավ հիանալի պատասխան այն հարցին, «թե իշխանությունը հաշվի առնելու՞ է ընդդիմության կարծիքը»։ «Իմ քայլը» խմբակցությունը հրապարակային կերպով ցուցադրեց, որ չի պատրաստվում կիսել իշխանությունը, չէ՞ որ անգամ ընդդիմության «դեմ» ձայները չփոխեցին պատկերը։

Ի հակակշիռ ընդդիմությանը` գաղափարախոսական պատրաստվածության լավ օրինակ ցուցադրեցին «Իմ քայլի» պատգամավորները, ովքեր ջանք չէին խնայում արդարացնելու ծրագրի ամորֆությունն ու ուղիղ տեքստով հայտարարում էին, որ պատրաստ են «կողմ» քվեարկել ցանկացած ծրագրին։ Վստահ ենք, որ հենց նման մոտեցում է ակնկալում բնակչությունն ԱԺ–ից։

Загружается новость ... "Право"

Սակայն Փաշինյանի կողմնակիցները, ովքեր հավանություն տվեցին ծրագրին, որտեղ կա ընդամենը 11 թիվ, քննադատում էին նախկին ծրագրերը կոնկրետության բացակայության պատճառով։ Բավական է միայն նայել նախկին վարչապետ Կարեն Կարապետյանի կառավարության կողմից ներկայացրած ծրագրին, որպեսզի հասկանալի դառնա, թե որքան արմատապես կարող է փոխել իր տեսակետն ընդդիմությունը, որը հասել է իշխանության։

Ինչի՞ համար են անհրաժեշտ այդ թվերը, կհարցնեք դուք: Նրա համար, որ խորհրդարանը կամ գոնե դրա այն մասը, որը ցանկանում է դա, ունենա կառավարության նկատմամբ ազդեցության լծակ և քննադատության մեխանիզմ: Այս գործիքակազմի կիրառման վառ օրինակը հենց Փաշինյանի ելույթն էր Կարապետյանի կառավարության ծրագրի քննարկումների ժամանակ, երբ նա հնչեցնում էր մի շարք չկատարված կետերն ու ցուցանիշները:

Իսկ արդյո՞ք նոր ծրագիրը տալիս է այս ձևով կառավարության գործունեությունը վերահսկելու հնարավորություն: Ոչ: Ասվում է, որ ավելի կոնկրետ ցուցանիշներ կլինեն նախարարությունների զարգացման ծրագրերում: Բայց ի՞նչ է խանգարում նախարարությանն ավելի ուշ «վերանայել ծրագրերը», չէ՞ որ ի տարբերություն կառավարության ծրագրի, նախարարությունների ծրագրերը չպետք է հաստատված լինեն խորհրդարանի կողմից:

Փաստորեն, Հայաստանը թևակոխում է հաղթած «քաղաքական հեղափոխության» և առաջիկա «տնտեսական հեղափոխության» նոր փուլ մի ծրագրով, որում կառավարությունն էական պարտավորություններ չի ստանձնում: Թե՞ այսուհետ հեղափոխական է համարվում տնտեսության 5-տոկոսանոց միջին հնգամյա տնտեսական աճի խոստումը:

Այդ դեպքում պետք է ընդգծել «տնտեսական հեղափոխության» մասին նոր կառավարության տարօրինակ պատկերացումը և նշել, որ, հավանաբար, գործադիր իշխանությունն ինքն էլ չի հասկանում, թե ինչպես պետք է լուծի դրված խնդիրները: Հենց այդ պատճառով էլ նա գնում է այսպիսի խորամանկությունների` իր համար հավանական ձախողումների դեպքում բուֆեր պատրաստելով:

Ինչ վերաբերում է փոխված իրավիճակին, ապա գնացքն արդեն գնացել է` ծրագիրն ընդունված է, ընդդիմության առաջարկությունները հաշվի չեն առնվել: Այդ իսկ պատճառով նման իրավիճակում դիմում եմ իշխանություններին Ազգային ժողովի գործող խոսնակ Արարատ Միրզոյանի խոսքերով, ով ընդդիմադիր եղած ժամանակ նկատողություն էր արել Կարեն Կարապետյանին կառավարության ծրագրի վերաբերյալ:

«Մի ընդհանուր նկատողություն ծրագրի վերաբերյալ: Պարոն վարչապետ, իմ կարծիքով, այս ծրագիրը մի շարք կետերով զուրկ է հստակությունից և լի է ընդհանուր արտահայտություններով և ժամանակային ու արդյունքի իմաստով անհաշվարկելի պնդումներով: Պարզապես առաջարկում եմ, որ հաջորդ անգամ, երբ կառավարության ծրագիր բերեք, այս առաջարկությունը հաշվի առնեք, որպեսզի ունենանք քննարկման ավելի հստակ թեմաներ»,- ասել է նա 2017 թվականի հունիսին: -0-

Միխայիլ Մելքոնյան, քաղաքագետ

Հեղինակի կարծիքը կարող է չհամընկնել խմբագրության դիրքորոշման հետ

Թեմատիկ նյութեր
Բաժնի այլ նյութեր
19:24
11 Մարտի 2019
Ինչպե՞ս գնահատել ԵԱՀԿ ՄԽ համանախագահների հայտարարությունը. ներկայացնում ենք քաղաքագետների կարծիքներ
ԵԱՀԿ ՄԽ համանախագահներն օրերս հայտարարություն են տարածել ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի և Ադրբեջանի նախագահի Իլհամ Ալիևի նախապատրաստվող հանդիպման կապակցությամբ։
11:34
20 Փետրվարի 2019
Creative City նորարարական կլաստեր` որպես Նոր Հայաստանի զարգացման հիմք (ՖՈՏՈ)
Միջազգային փորձի ուսումնասիրությունը վկայում է այն մասին, որ այսօր Հայաստանի համար ընդունելի կարող է դառնալ նորարարական կլաստերների ստեղծման պրակտիկայի ներդրումը։
16:43
11 Փետրվարի 2019
Նախկին փոխխոսնակ Արփինե Հովհաննիսյանը լքում է ՀՀԿ–ն. պարզում ենք պատճառները և հնարավոր զարգացումները
Արփինե Հովհաննիսյանը երկուշաբթի հայտարարել է ՀՀԿ–ի իր անդամակցությունը դադարեցնելու մասին։
19:47
05 Փետրվարի 2019
Արցախում դատապարտված Ադրբեջանի քաղաքացի Հուսեյնզադեն չի ցանկանում վերադառնալ հայրենիք
Արցախում դատապարտված Ադրբեջանի քաղաքացի Հուսեյնզադեն չի ցանկանում վերադառնալ հայրենիք:
21:01
31 Հունվարի 2019
Հայոց ցեղասպանության ճանաչման կարևորությունը, մշակութային ժառանգության պահպանումը, հայկական փորձը ՏՏ ոլորտում. Փաշինյանը հանդիպեց Քյոլնի քաղաքպետի հետ (ՖՈՏՈ)
Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը Գերմանիա պաշտոնական այցի շրջանակում հինգշաբթի հանդիպել է Քյոլնի քաղաքապետ Հենրիետե Ռեքերին:
18:37
29 Հունվարի 2019
Քաղաքական հեղափոխությունից դեպի տնտեսական. ինչպե՞ս հանդես եկավ Հայաստանը Դավոսյան համաժողովին. փորձագիտական կարծիքներ
Հայաստանի համար համաժողովի հիմնական արդյունքները սահմանելու համարզ զրուցել ենք Հայաստանի և Ռուսաստանի մի շարք փորձագետների հետ, որոնք ներկայացրել են Դավոսի տնտեսական համաժողովի հիմնական ուղերձների իրենց տեսլականը:
13:59
26 Հունվարի 2019
Հայաստանի նախագահությունը ԵՏՄ-ում` որպես երկրի հեղինակությունը բարձրացնելու նոր հնարավորություն. փորձագետների գնահատականներն ու ակնկալիքները
Հասկանալու համար, թե ինչ հեռանկարներ են բացվում ՀՀ–ի առաջ ԵՏՄ-ում նախագահության ժամանակ, ինչպես նաև, թե ինչ մարտահրավերների հետ կբախվի երկիրը, զրուցել ենք հայ և ռուսաստանցի փորձագետների հետ։
09:25
16 Հունվարի 2019
Քանդել և պահպանել. Մարությանը մեկնաբանել է օպերայի հարակից սրճարանների ապամոնտաժումն ու Արամի 23–ի շինության փլուզումը
Քանդել և պահպանել. Մարությանը մեկնաբանել է օպերայի հարակից սրճարանների ապամոնտաժումն ու Արամի 23–ի շինության փլուզումը:
10:08
28 Դեկտեմբերի 2018
2018թ. քաղաքական իրադարձությունների տասնյակն ըստ «Նովոստի–Արմենիա» գործակալության
Հայաստանի համար ավարտվող տարին իրավամբ բեկումնային դարձավ` երկրում ամբողջությամբ փոխվեց իշխանության վեկտորը։
16:15
08 Դեկտեմբերի 2018
Մեցո Իգիթյան. իր նախագահության տարում Հայաստանն ունի բոլոր շանսերը ԵՏՄ–ին զարգացման նոր տեխնոլոգիական ազդակ հաղորդելու համար
Դեկտեմբերի 6–ին Սանկտ Պետերբուրգում կայացավ Եվրասիական բարձրագույն տնտեսական խորհրդի նիստը, որի ժամանակ ներկա էին ԵՏՄ անդամ պետությունների ղեկավարները։

10:48
30 Նոյեմբերի 2018
Ինչպես կոչես նավը, այնպես էլ այն կլողա. պարզում ենք, թե ինչ են նշանակում հայկական քաղաքական ուժերի նախընտրական կարգախոսները
Հայաստանի ԱԺ արտահերթ ընտրությունների նախընտրական քարոզարշավը մեկնարկեց հինգ օր առաջ։
21:39
28 Նոյեմբերի 2018
Ի՞նչ է Smart Nation–ը և կարող՞ է այն, արդյոք, դառնալ Նոր Հայաստանի ազգային գաղափարը
Ինչպե՞ս կապել Հայաստանի բրենդը պայծառ ապագայի, և ոչ թե ողբերգական անցյալի հետ, ինչպե՞ս միավորել հնագույն երկրի կերպարը ժամանակակից տեխնոլոգիաների հետ, այս հարցերի շուրջ իր կարծիքն է ներկայացնում Strategy Foundation–ի նախագահ, Միջազգային հարաբերությունների Մոսկվայի պետական ինստիտուտի կառավարման և քաղաքականության ֆակուլտետի դասախոս Մեցո Իգիթյանը։